Ubehlo už presne 30 rokov od predstavenia prvej generácie Suzuki Vitara. V tom čase išlo o výnimočný päťdverový model v segmente osobných vozidiel s pohonom všetkých kolies, ktoré dnes označujeme ako SUV. Aktuálna generácia bola predstavená v roku 2014 a v Suzuki si povedali, že nastal čas na modernizáciu. Čo prinesie nová Vitara?

Suzuki Vitara je bestsellerom vo svojej triede. V júni získala Vitara titul najžiadanejšieho modelu osobného auta na Slovensku a už v poradí štvrtý rok je v našej krajine najpredávanejším autom kategórie SUV. O úspechoch svedčí aj fakt, že Suzuki predalo celkovo 3,5 milióna kusov! No po štyroch rokoch prišiel čas na modernizáciu. Nová Vitara sa k dílerom dostane už na jeseň tohto roka.

Modernizovaná Vitara dostane na výber dva turbo motory Boosterjet s priamym vstrekovaním: motor s objemom 1,0 litrafiltrom pevných častíc, ktorý dosahuje výkon 82 kW (112 k) a krútiaci moment 170 Nm, alebo výkonnejší s objemom 1,4 litra, ktorý zasa produkuje výkon 103 kW (140 k) a krútiaci moment na úrovni 220 Nm.

Zmien sa nová Vitara dočká aj v exteriéri. Vzhľad populárneho kompaktného SUV má oživiť nielen nová maska chladiča, ale aj nový tvar nárazníkov či dizajn diskov a zadných LED svetiel. Do katalógu pribudnú aj nové metalické farby: Solar Yellow PearlIce Grayish Blue. Ako je dnes trendom, obe farby budú dostupné aj v dvojfarebnom vyhotovení – prvý variant s bielou alebo čiernou strechou, druhý, modrý, len s čiernou.

A aké zmeny novú Vitaru čakajú v interiéri? Suzuki tvrdí, že na prístrojovej doske použil kvalitnejšie plasty a modernizovaný bude aj farebný displej palubného počítača s uhlopriečkou 4,2 palca. Nové budú aj materiály poťahov sedadiel a rovnako tak aj ich dizajn.

A čo je podstatné, do novej Vitary sa dostane aj nová bezpečnostná výbava. V novinke si odteraz budete môcť priplatiť za týchto asistentov: „Dual Sensor Brake Support“ pre elimináciu kolízií s prekážkou pred vozidlom, zároveň pre indikáciu únavy vodiča, varovanie a udržiavanie v jazdnom pruhu a pre rozpoznávanie značiek, „Blind Spot Monitor“ pre sledovanie mŕtveho uhla a „Rear Cross Traffic Alert“ pre kontrolu situácie za vozidlom.

Zdroje: Suzuki | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokNová Škoda Karoq Scout sa nezľakne ani terénu
Nasledujúci článokTest Ford EcoSport: Škaredé káčatko s neuveriteľným podvozkom?!