startstop

Nissan Juke oficiálne až vo Frankfurte. Na čo sa však môžeme tešiť?

Zdroj: autocar.co.uk

Autosalón vo Frankfurte sa blíži a automobilky nezaháľajú. Medzi automobilky, ktoré chcú čo to predviesť svetu patrí aj Nissan. Ten do Nemecka mieri so svojim mestským cross-overom Juke. Druhej generácií ostane extravagantný dizajn, no pre posádku bude pohodlnejší.

Aktuálna generácia japonského mestského cross-overu Nissan Juke je na trhu priam až neuveriteľných deväť rokov. Konkurencia sa mu na míle vzdialila a Juke má naozaj čo doháňať. O prinavrátenie sa k špičke má pomôcť druhá generácia tohto dizajnového „čuda“ japonskej automobilky. Po zverejnení fotky predného svetlometu je k dispozícií celá škála fotografií maskovaného prototypu.

Zdroj: autocar.co.uk

Najviac informácií ohľadom pripravovanej japonskej novinke doniesol britský portál Autocar. Základom nového Nissanu Juke je platforma CMF-B (Common Module Family B), ktorá je zdieľaná s automobilkou Renault a ich modelmi Captur a Clio. Na dĺžku bude teda Juke merať 4 210 milimetrov, čo je o 75 milimetrov viac, než predchodca. Rázvor sa natiahol o viac ako 100 milimetrov a vo finále bude 2 636 milimetrov. Ťažiť z toho najviac budú pasažieri na zadnej lavici a kufrový priestor, ktorý sa zvýšil o 68 litrov oproti predošlej generácií na 422 litrov.

Karoséria bude pevnejšia a ľahšia. To má za následok využitie vysokopevnostnej ocele. Dizajn môže pripomínať koncepty GT-R 2020 Vision Gran Turismo alebo Gripz SUV. Charakteristickou črtou tohto vozidla budú jednoznačne tenké svetlomety prevzané od väčšieho brata Qashqai a ostré hrany, ktoré tento kompaktný cross-over preslávili. K dizajnovým doplnkom bude možné siahnuť až po 19“ kolesách.

Interiér sa dočká takisto zmeny. Už aj v nižších výbavách budete mať viac mäkčených, než tvrdených plastov. Interiér si budete takisto môcť nakonfigurovať ako tomu bolo v predchádzajúcej generácií Juku. Personalizácia na prvom mieste. Všetky oči sa však budú sústrediť na 8“ infotainment, vďaka ktorému bude Juke pôsobiť lepším dojmom.

Pod kapotu sa dostane 1,0-litrový trojvalec s výkonom 85 kW / 115 koní a krútiacim momentom 180 Nm. Vďaka Overboostu však bude môcť krútiaci moment narásť až na 200 Nm. Na výber bude aj z prevodoviek a to zo 6-stupňovej manuálnej alebo 7-stupňovej automatickej dvojspojkovej prevodovky.

Exit mobile version