startstop

Audi Q6 e-tron vstupuje na trh, poznáme slovenské ceny

Foto: Audi

Q6 e-tron je prvým sériovým modelom značky Audi postaveným na podvozkovej platforme Premium Platform Electric (PPE). Je to významný krok v transformácii automobilky na poskytovateľa prémiovej elektrickej mobility. Ide v podstate o úplne novú generáciu vozidiel značky Audi s celkom novým dizajnovým štýlom, pôsobivým jazdným i nabíjacím výkonom a dlhým dojazdom.

Podvozková platforma PPE bola vyvíjaná v spolupráci s Porsche a jej nositeľom je napríklad aj úplne nový Macan. Použitie tejto platformy je dôležitým míľnikom v rozširovaní globálnej ponuky modelov Audi s elektrickým pohonom. Predstavuje totiž začiatok komplexného posilnenia a omladenia modelového portfólia. V priebehu nasledujúcich rokov sa preto môžeme tešiť na ďalšie nové modely, o čom svedčí aj záväzok Audi ponúkať do roku 2027 elektrické vozidlá vo všetkých kľúčových segmentoch. Čo všetko však ponúka Audi Q6 e-tron?

Foto: Audi
Batéria, výkon, dynamika

Výkonné, kompaktné a vysoko účinné elektromotory, ako aj novo vyvinutá lítium-iónová batéria pozostávajúca z dvanástich modulov a 180 prizmatických článkov s celkovou kapacitou 100 kWh (z toho využiteľných 94,9 kWh) zabezpečujú dojazd až 625 km. Audi Q6 e-tron vo svojej základnej verzii ponúka maximálny výkon 285 kW (388 koní). Od začiatku predaja, ktorý sa spúšťa už tento mesiac, je k dispozícii aj výkonnejšia verzia s tradičným názvom SQ6 e-tron so systémovým výkonom až 380 kW (517 koní). Pre zákazníkov, ktorí si potrpia skôr na dojazd ako na výkon, budú neskôr určené varianty s pohonom zadných kolies. Ich technické parametre automobilka zatiaľ nešpecifikovala. Audi Q6 e-tron quattro zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy a dosiahne najvyššiu rýchlosť 210 km/h. Modelu SQ6 e-tron rovnaká disciplína trvá 4,3 sekundy a rozbehne sa maximálne na 230 km/h.

Foto: Audi
Nabíjanie

Vďaka 800-voltovej technológii a maximálnemu výkonu nabíjania 270 kW je možné s Audi Q6 e-tron absolvovať aj dlhé trasy s krátkymi zastávkami na nabíjanie. Na zodpovedajúcej nabíjacej stanici je možné už za 10 minút nabiť vozidlo na dojazd 255 km. Z 10 na 80 % sa Q6 e-tron nabije za 21 minút. Dôležitou súčasťou vysokého nabíjacieho výkonu je inteligentné, vysokovýkonné a prediktívne riadenie teploty. Vozidlo vybavené funkciou Plug & Charge sa po pripojení nabíjacieho kábla autorizuje na kompatibilných nabíjacích staniciach a spustí sa proces nabíjania bez toho, aby ste sa museli identifikovať nejakou kartou či mobilným telefónom.

Foto: Audi

V prípade, ak konkrétna nabíjacia stanica pracuje so 400-voltovou technológiou, 800-voltová batéria sa automaticky rozdelí na dve batérie s rovnakým napätím, ktoré sa potom môžu nabíjať paralelne až do výkonu 135 kW. V závislosti od stavu nabitia sa obe polovice batérie najskôr vyrovnajú a potom súčasne nabíjajú. Na štandardných domácich nabíjačkách je možné nabíjanie striedavým prúdom s výkonom do 11 kW.

Dôležitým komponentom pri zvyšovaní účinnosti a tým aj dojazdu je pokročilý systém rekuperácie. Tento systém dokáže zvládnuť približne 95 % všetkých každodenných procesov brzdenia, pretože rekuperácia dosahuje výkon až 220 kW.

Foto: Audi
Rozmery a objemy

Audi Q6 e-tron je dlhé 4 771 mm, široké 1 993 mm, vysoké 1 648 mm a rázvor osí kolies je dlhý 2 899 mm. S týmito rozmermi ponúka Audi Q6 e-tron dostatočný priestor pre piatich pasažierov a ich batožinu. Kufor ponúka 526 litrov úložného priestoru, po sklopení zadných sedadiel (40:20:40) sa tento objem zväčší na 1 529 litrov. Ďalších 64 litrov sa nachádza pod prednou kapotou. Pomer dlhého rázvoru a veľmi krátkych previsov tvorí základ známeho ​​dynamického balíka, ktorý možno vidieť na exteriéri modelov Q od Audi. Audi Q6 e-tron tiež stelesňuje progresívny dizajnový jazyk špecifický pre vozidlá typu e-tron.

Foto: Audi
Dizajn exteriéru

V karosérii vozidla sú mäkké tvary v neustálej súhre so záhybmi a hranami, čo prepožičiava tieňom dynamiku, aj keď stoja. Zvislá predná časť je vybavená úplne uzavretým rámom Singleframe a maskou v striebornej alebo lesklej čiernej farbe, ktorá obklopuje trojrozmerne tvarovaný rám Singleframe a bočné otvory na prívod vzduchu. Vysoko umiestnené digitálne denné svetlá dodávajú modelu Q6 e-tron veľmi výrazný vzhľad. Smerom dozadu sa strecha mierne zužuje a jemne skosené D-stĺpiky elegantne prechádzajú do svalnatých ramien karosérie. Otvor medzi D-stĺpikom a strechou dodáva vozidlu dynamickejší vzhľad a kabína pôsobí natiahnutejšie a dlhšie.

Foto: Audi
POKRAČOVANIE NA ĎALŠEJ STRANE (svetlomety, interiér, head-up displej, asistenčné systémy)

Q6 e-tron je prvým sériovým modelom značky Audi postaveným na podvozkovej platforme Premium Platform Electric (PPE). Je to významný krok v transformácii automobilky na poskytovateľa prémiovej elektrickej mobility. Ide v podstate o úplne novú generáciu vozidiel značky Audi s celkom novým dizajnovým štýlom, pôsobivým jazdným i nabíjacím výkonom a dlhým dojazdom.

Osvetlenie

S modelom Q6 e-tron začína Audi nielen novú kapitolu elektrickej mobility, ale aj technológiu osvetlenia. S prvým aktívnym digitálnym svetelným podpisom na svete začína elektrické SUV novú éru charakterizovanú dizajnom a estetikou, ktoré sú pre Audi jedinečné. V prípade druhej generácie digitálnych zadných svetiel OLED generuje šesť OLED panelov s celkovo 360 segmentmi nový obraz každých desať milisekúnd pomocou špeciálne vyvinutého algoritmu. Vďaka dokonalej symbióze medzi dizajnom osvetlenia a novou technológiou pôsobí svetlo živšie. Aktívny digitálny svetelný podpis tiež ukazuje cestu do budúcnosti osvetľovacej techniky Audi.

V prednej časti je aktívny digitálny svetelný podpis vytvorený interakciou algoritmu s dvanástimi segmentmi, ktoré sa stmavujú nahor a nadol. Vzadu slúžia na tento účel všetky digitálne segmenty OLED. Jednotlivé svetelné segmenty spolupôsobia tak, že celková svetelná intenzita svetelného podpisu sa nelíši. S druhou generáciou digitálnych zadných svetiel OLED posúva Audi dizajn osvetlenia, funkčnosť a tým aj bezpečnosť na cestách na novú úroveň.

Po prvýkrát dokážu digitálne zadné svetlá OLED cielene komunikovať s okolím vozidla. Systém detekcie priblíženia známy už z iných modelov Audi bol v novom Q6 e-tron rozšírený o komunikačné svetlo, ktoré varuje ostatných účastníkov cestnej premávky pred miestami nehôd a porúch. Okrem bežnej grafiky zadných svetiel zobrazuje špecifický statický podpis zadných svetiel s integrovanými výstražnými symbolmi. Táto technológia nastavuje nové štandardy aj v oblasti individualizácie. S celkovo až ôsmimi digitálnymi svetelnými podpismi v predných i zadných si majitelia môžu individualizovať vozidlo novým spôsobom.

Interiér

Interiér Q6 e-tron sa snažili v Audi orientovať na potreby užívateľa viac než kedykoľvek predtým. Trojrozmerný a vysoko kontrastný dizajn interiéru preto zámerne umiestňuje prvky do popredia alebo pozadia a vytvára tak priestorovú architektúru, ktorá je dizajnovo a ergonomicky prispôsobená cestujúcim. Panoramatický displej Audi MMI a displej spolujazdca tvoria vizuálne prehľadnú digitálnu scénu. Interiér zdôrazňuje domácu atmosféru. Použité materiály boli vybrané z funkčného hľadiska a zároveň zabezpečujú jasné dizajnové odlíšenie rôznych oblastí vozidla v interiéri.

Foto: Audi

Tenký, voľne stojaci panoramatický displej Audi MMI má zakrivený dizajn, technológiu OLED a pozostáva z 11,9-palcového Audi virtual cockpit a 14,5-palcového dotykového displeja MMI. Špeciálne pre pasažierov vpredu Audi dopĺňa digitálny stupeň o 10,9-palcový displej MMI pred spolujazdcom s aktívnym režimom súkromia, ktorý zabraňuje rozptyľovaniu vodiča počas jazdy. To umožňuje prednému spolujazdcovi streamovať filmy, pomáhať pri navigácii alebo nájsť napríklad nabíjaciu stanicu.

Foto: Audi
Head-up displej s rozšírenou realitou

S voliteľným head-Up displejom s rozšírenou realitou robí Audi ďalší krok vpred v technológii zobrazovania. Odráža veľkú naklonenú rovinu obrazu cez čelné sklo smerom k vodičovi a zobrazuje relevantné informácie, ako je rýchlosť, dopravné značky, asistenčné a navigačné symboly. Rovina obrazu je naklonená dopredu, aby sa umocnil dojem rozšírenej reality. Ohnisko ľudského oka sa pohybuje spolu s ním. Tento proces a veľká virtuálna vzdialenosť obrazu vytvárajú dojem, že zobrazené prvky sa vznášajú vo vzdialenosti až 200 metrov. Virtuálny obsah je tak bezproblémovo integrovaný do reality. Zorné pole funkcie rozšírenej reality zodpovedá uhlopriečke okolo 88 palcov pri pohľade z miesta vodiča.

Foto: Audi
Hlasový asistent

Samoučiaci sa hlasový asistent možno použiť na ovládanie mnohých funkcií. Digitálny asistent s podporou AI je hlboko integrovaný do vozidla a po prvýkrát sa zobrazuje pomocou avatara na centrálnom dotykovom displeji MMI a na head-up displeji. Nový hlasový asistent rozumie viac ako 800 hlasovým príkazom. Dá sa aktivovať aj cez rôzne dotykové body alebo cez aplikáciu myAudi. Hlasový asistent sa priebežne učí na základe správania používateľa. Túto podporu možno zoskupiť do troch kategórií: proaktívne návrhy (kontextové informácie sa používajú na proaktívne navrhovanie funkcií na aktiváciu na základe týchto údajov), inteligentné rutiny (automaticky rozpoznáva opakujúce sa prevádzkové sekvencie, ako je použitie ovládania klimatizácie sedadla pri určitých vonkajších teplotách) a inteligentné zoznamy (napríklad zoznamy hovorov). Hovorené príkazy sa zobrazujú aj na displeji.

Foto: Audi
Asistenčné systémy

Nový informačno-zábavný systém po prvýkrát využíva operačný systém OS Android Automotive. Obsah je vždy aktuálny vďaka bezdrôtovým aktualizáciám. Najnovšie služby Audi connect a vylepšený plánovač trás e-tron, ktoré sú súčasťou štandardnej výbavy, sú preto vždy aktuálne. Aplikácie ako YouTube sú dostupné prostredníctvom obchodu pre aplikácie tretích strán, ktorý je integrovaný priamo do MMI a nevyžaduje smartfón.

Foto: Audi

V súvislosti s asistenčnými systémami vodiča poskytuje Audi Q6 e-tron širokú škálu funkcií, ktoré výrazne zlepšujú každodennú jazdu a bezpečnosť. Novinkou je adaptívny jazdný asistent plus. Pomáha nielen s akceleráciou, udržiavaním rýchlosti, udržiavaním vzdialenosti a navádzaním do jazdných pruhov, ale využíva aj mapové údaje s vysokým rozlíšením. SUV využíva radarové senzory, prednú kameru a ultrazvukové senzory pre jednoduché navádzanie. Vozidlo využíva zozbierané informácie na vytvorenie virtuálnej trasy a sleduje ju spoľahlivo a čo najpohodlnejšie v celom rozsahu rýchlosti aj v dopravných zápchach. Súčasťou štandardnej výbave je napríklad zadný parkovací asistent, tempomat, varovanie pred opustením jazdného pruhu, asistent účinnosti, aktívny predný asistent a varovný systém rozptyľovania a ospalosti.

Foto: Audi
POKRAČOVANIE NA ĎALŠEJ STRANE (slovenský cenník)

Q6 e-tron je prvým sériovým modelom značky Audi postaveným na podvozkovej platforme Premium Platform Electric (PPE). Je to významný krok v transformácii automobilky na poskytovateľa prémiovej elektrickej mobility. Ide v podstate o úplne novú generáciu vozidiel značky Audi s celkom novým dizajnovým štýlom, pôsobivým jazdným i nabíjacím výkonom a dlhým dojazdom.

Foto: Audi
Cena

Audi Q6 e-tron sa predáva od 75.600 eur. V štandardnej výbave sa nachádzajú napríklad 18-palcové kolesá, audiosystém s 10 reproduktormi, elektrické ovládanie dverí batožinového priestoru, 3-zónová automatická klimatizácia, tepelné čerpadlo, tempomat, vyhrievanie predných sedadiel, ambientné osvetlenie či navigáciu. Model SQ6 e-tron je v ponuke od 94 300 eur a je už v základe vybavený napríklad 20-palcovými kolesami, 360-stupňovým parkovacím systémom, kontrastným lakovaním spodnej časti karosérie, elektricky nastaviteľnými prednými športovými sedadlami čalúnenými v kombinácii kože a umelej kože či hliníkovými strešnými nosičmi.

Exit mobile version