startstop

Peugeot e-Partner prichádza. Zaradí sa tak do portfólia značky

Elektrifikácia vozidiel nie je iba výsadou osobných áut. Peugeot si je toho vedomí a do ponuky prichádza po e-Boxer a e-Expert aj dodávka roka 2021, Peugeot e-Partner.

Peugeot Partner sa spolu s Fiatom Dobló radia medzi najpopulárnejšie mestské dodávky. Partner je na trhu už od roku 1996 a celkovo sa predalo viac ako dva milióny kusov. Príchod plne elektrickej varianty bol oznámený pred istým časom a teraz to už je potvrdené. Podľa najprísnejšej emisnej normy WLTP bude mať e-Partner dojazd 275 kilometrov. Bude k dispozícií v klasickej verzii, v predĺženej verzii a takisto vo verziách furgon a kombi. Ťažná kapacita činí 750 kg a užitočné zaťaženie až 800 kg.

Jazdíte maximálne 200 kilometrov? Ako pre vás

Francúzska automobilka sa oprela o dáta z úžitkového segmentu, kde im vyšlo, že 80% vodičov jazdiacich na dodávkach prejde vzdialenosť do 200 km. E-Partner stojí na základoch platformy EMP2, ktorá má možnosť využiť viacero pohonov. Elektromotor v e-Partnerovi bude disponovať výkonom 100 kW a bude produkovať krútiaci moment 260 Nm. Totožným výkonom bude poháňaný aj väčší brat e-Expert.

Oba modely budú mať kvôli zaťaženiu aj reduktor prevodovky. Termo regulácia batérie je priamo napojená na chladiaci a vykurovací okruh v kabíne. Umožní takisto rýchlo nabíjanie, optimalizovaný dojazd a predĺži životnosť batérie.

Nabíjanie bude možné z klasickej 7,4 kW nabíjačky alebo pomocou 11 kW nabíjačky, ktorú dostanete k vozidlu. Zo 16A zásuvky budete e-Partner nabíjať po dobu 15 hodín, z wall-boxu o výkone 11 kW 5 hodín a na rýchlonabíjačke sa z nuly na 80 % dostanete v priebehu 30 minút.

Elektrifikáciu cítiť všade

Nový Peugeot e-Partner spolu s e-Expertom ponúknu aj tri jazdné režimy a to Eco, Normal a Power. Takisto budú k dispozícií dva brzdné režimy – štandard a posilnený (B). Druhý spomínaný bude pri dobrzďovaní využívať viac elektrickú energiu. Taktiež jednotlivé jazdné režimy budú vplývať na výkon motora. Eco režim ponúkne 60 kW a 190 Nm, Normal dodá vozidlu 80 kW a 210 Nm a režim Power bude disponovať maximálnym výkonom 100 kW / 260 Nm.

Peugeot i-Cockpit bol vylepšený a ponúka dva nové prístrojové panely. Sú navrhnuté tak, aby boli pre vodiča čo najjednoduchšie a aby mal vodič všetky potrebné informácie ihneď k dispozícií. Súčasťou voliteľnej výbavy je aj plne digitálny združený prístroj, ktorý má premiéru pri tomto segmente. Displej je nastaviteľný a prispôsobený ovládaniu elektromobilu. Uprodstred nájdeme dotykový displej s integrovanou navigáciou a ponúkne takisto aj dostupnú sieť nabíjacích staníc.

Exit mobile version