Už pred dvoma rokmi nemecká automobilka BMW upútala všetkých svojim vodíkovým modelom X5. Jednalo sa o jedno z prvých vozidiel na platforme iNEXT. Všetko pomaličky naberá na skutočnosti.

Na Frankfurtskom autosalóne v roku 2019 sa konala svetová premiéra vozidla BMW X5. Nešlo však o bežnú X5. Táto dominovala pohonom na vodík. Oficiálny názov modelu bol BMW i Hydrogen Next. SUV s interným označením G05 malo ozdobné lakovanie, ako aktuálne ponúkaná iX3. Pred dvoma rokmi BMW tvrdilo, že v roku 2022 dorazí hŕstka vozidiel na vodíkový pohon. Tento rok sa pomaličky blíži a s ním nám BMW poodhaľuje ako by mohlo vozidlo vyzerať.

Vodíkový pohon je aktuálnou témou aj u nás. Prvé stanice sa pomaličky budujú a automobilky prichádzajú aj s týmto pohonom. BMW aktuálne disponuje dieselovými, benzínovými a elektrickými agregátmi. Čoskoro však na elektrický pohon prejde väčšina vozidiel.

Bavori aktuálne zverejňujú prvé fotografie maskovaného prototypu, ktorý bolo možné vidieť na cestných komunikáciách. Prototyp bol aj decentne označený, že sa jedná o testovacie vozidlo na vodíkové palivové články. Vozidlo na tento pohon disponuje výkonom 374 koní, rovnako, ako bolo prezentované pred dvoma rokmi vo Frankfurte. Druhá generácia architektúry pohonného ústrojenstva na vodík disponuje výkonom až 125 kW / 170 koní elektrického výkonu. Bolo to docielené chemickou reakciou medzi elektrinou a vodíkom uskladneným v nádrži vozidla.

Pod palivovým článkom je umiestnený elektrický menič. Ten upravuje napätie tak, aby ním bol poháňaný elektrický motor a ostatok držala batéria. Tá je neskôr nabíjaná za pomoci rekuperácie kinetickej energie a súčasne práve vďaka elektrine z palivových článkov. Vozidlo disponuje dvojicou nádrží s tlakom až 700 barov. Tie dohromady pojmú až 6 kilogramov vodíku.

Do roku 2030 má BMW v úmysle ponúkať komplexný rad elektromobilov a to prevažne na vodíkový pohon. Samozrejme sa bude jednať o to, či sa bude všetko hýbať podľa plánov. Z dlhodobého hľadiska sa elektrické vozidlá BMW s alternatívnym pohonom môžu stať hitom, ak však budú všetky nedostatky odstránené.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJbmwblog.com
Predchádzajúci článokKategórie najhlučnejších áut, ktoré vyšli z fabriky! Kto medzi ne patrí ?
Nasledujúci článokŠkoda Octavia TDI patrí podľa Euro NCAP medzi najekologickejšie autá