startstop

Opel Manta GSe ElektroMod – retro vozidlo s aktuálnym pohonom

Opel Manta si zrejme pamätajú pamätníci a fanúšikovia retro-vozidiel. Opel sa rozhodol tento model vzkriesiť, no všetko na úkor dnešnej doby.

Ak sa radíte medzi fanúšikov áut minulej doby, Opel Manta Vám určite niečo hovorí. Ide azda o jeden z najznámejších modelov značky. Dalo by sa povedať, že práve Manta ukázala aktuálny dizajnový štýl značky v dnešnej dobe. Čo by to však bolo za auto 21. storočia, keby to nebol elektromobil.

Opel Manta GSe ElektroMod využíva technický základ pôvodného coupé zo sedemdesiatych rokov, no pôvodný atmosférický motor bol nahradený elektromotorom. Pod kapotou tak nájdeme sústavu, ktorá disponuje výkonom 108 kW a krútiacim momentom 255 Nm. Ide tak o najvýkonnejšiu Mantu všetkých čias. Pôvodná Manta GT/E disponovala výkonom 77 kW.

Batérie majú kapacitu 31 kWh a stačia na dojazd zhruba 200 kilometrov. Samozrejmosťou je možnosť rekuperovať brzdnú energiu počas jazdy. Dobíjanie je zabezpečené prostredníctvom 9 kW nabíjačky. Vozidlo môžete nabíjať jednofázovým, trojfázovým a takisto aj striedavým prúdom. Na 100% energie však budete musieť počkať 4 hodinky.

Azda to najdôležitejšie je to, že Manta GSe si zachovala svoj pôvodný koncept. Elektromotor je umiestnený vpredu, no poháňaná je výhradne zadná náprava. Čo sa pri elektromobiloch často nevidí, je aj to, že toto vozidlo má elektromotor spriahnutý s manuálnou štvorstupňovou prevodovkou. Pokiaľ sa s autom nechce „hrať“, stačí zaradiť štvrtý prevodový stupeň a z auta sa stane automat.

Pôvodný dizajn bol nahradený tým aktuálnym. Manta GSe tak disponuje aktuálnym dizajnovým jazykom značky Opel. Predná maska pozostáva z diódovej obrazovky, ktorá sníma okolie. Diódy sa využívajú na denné svietenie, rovnako je tomu aj pri tých zadných.

Interiér však pôsobí aktuálnym trendom. Analógové budíky by ste hľadali darmo, nachádza sa tu „Pure Panel“ prebraný z modelu Mokka. Tento panel pozostáva z dvoch jednotiek, prvá má veľkosť 12,3“ a druhá 10“. Čo sa nám však pozdáva a páči azda najviac je zanechanie trojramenného volantu. Sfarbenie vozidla takisto dostalo retro-look. Kombinácia sýtej žltej s čiernymi prvkami je historicky známa práve pre Opel.

 

TEST Opel Insignia GSi 4X4, neprávom zabudnutý unikát!

Exit mobile version