startstop

Rimac Nevera – jediné auto, ktoré by Vám prešlo pri nevere.

Foto: Rimac

Elektrické superšporty sú jedným z najhorúcejších vozidiel, o ktoré sa preteká takmer každá automobilka. Rimac však už raz dokázal, čoho je schopný a teraz to potvrdzuje.

Po rokoch čakania a testovania tu máme konečne druhú produkčnú verziu chorvátskeho auta Rimac. Tá si počas svojho pôsobenia na trhu vybudovala silné renomé. Automobilka na trhu nie je dlho, no vzbudila pozornosť aj pri takých menách akými sú Porsche, Lamborghini, či Ferrari.

Pôvodné pred-produkčné meno modelu Nevera bolo C_Two. Toto vozidlo sa svetu prvý krát ukázalo v roku 2018. Už vtedy sa hovorilo o limitovanej verzii 150 kusov. O výkon sa starajú štyri elektromotory s permanentným magnetom a celkovým výkonom 1.914 koní. Maximálny krútiaci moment je 2.360 Nm. Pôvodne sa však hovorilo o krútiacom momente 2.300 Nm, čiže Nevera dostala o 60 Nm viac.

Excelentnými číslami sa Nevera môže pochváliť aj pri zrýchlení z pokoja na 100 km/h v priebehu 1,85 sekundy. Pomyselnú nebeskú hranicu 300 km/h Rimac Nevera dosiahne za 9,3 sekundy. Pokiaľ máte odvahu a pôjdete plný plyn, tak maximálna rýchlosť je 412 km/h. Tieto čísla sú naozaj impozantné. Auto pozostáva z celokarbónového monokoku od Daniela Giachiho. Ten váži menej než 200 kilogramov a je najtuhším základom vozidla, ktoré bolo kedy vyrobené. Rimac využil aj svoju vlastnú technológiu usmerňovania krútiaceho momentu, ktorá číta cestu pred vozidlom pre optimálne rozloženie sily.

Aké to je však zastaviť takmer 2.000 elektrických koní? No sranda to určite nebude. Rimac Nevera tak má elektro-hydraulické brzdy, ktoré dokážu rekuperačnú schopnosť zúčinniť a to až výkonom 300 kW. Na okruhu si toto auto vypýta rozhodne svoje. Auto ako prvé na svete disponuje vlastným virtuálnym trénerom, ktorý pomocou dvanástich senzorov, trinástich kamier a štyroch radarov od spoločnosti NVidia dokáže analyzovať závodný okruh a poukázať na najideálnejšiu jazdnú stopu.

Hmotnosť batérie žiaľ nie je udaná, no mala by vystačiť na 550 kilometrov jazdy. V digitálnom prístrojovom štíte nájdeme aj nejaké-tie tlačidlá. Tie dominujú dvom kruhovým ovládačom. Rimac tvrdí, že novinku si budete môcť personalizovať vo veľkom. Akumulátorové články (ktorých je mimochodom 6.960) majú usporiadanie do písmena H.

Čo je azda najväčším benefitom chorvátskej automobilky je to, že väčšina komponentov pochádza priamo z jadranskej dielne. Ako sme aj prednedávnom spomenuli, Rimac aktuálne spolupracuje s poprednými svetovými výrobcami. To by si priala zrejme väčšina začínajúcich automobiliek. Cena? Cena Rimacu Nevera je 2.000.000 €.

Exit mobile version