startstop

Vlastniť auto je zbytočné! Automobilka Lynk & CO ponúka autá formou mesačného predplatného

Vedeli by ste si predstaviť platiť za auto, ako za Netflix? Platili by ste iba mesačný paušál za prenájom daného vozidla.

Rôzne predplatné a prípadné paušály si ľudia každomesačne platia. Nie je na tom nič zvlášne, pri autách sú však ľudia zvyknutí využívať leasing. V čom je teda rozdiel?

Aktuálne si mnohí nevieme predstaviť byť bez streamovacej služby Netflix, za ktorú mesačne platíme, či HBO GO. Sesterská automobilka Volva, značka Lynk & CO onedlho začne ponúkať svoj model 01 aj v Európe a chce prísť s trošku netradičným predplatiteľským modelom.

Model 01 by sa dal považovať za brata Volva XC40. Obe vozidlá sú postavené na totožnej platforme CMA a taktiež spolu zdieľajú pohonné ústrojenstvo. Volvo XC40 na našom trhu dokážete získať aj ako čisto elektrické vozidlo, no Lynk & CO 01 v Európe dostanete iba ako plug-in hybrid, prípadne ako čistý hybrid.

Najväčší úspech značka Lynk & CO dosiahla prevažne v Číne. Poďakovať za to môže vlastníkom Geely Auto a Volvo Cars. Model 01 sa do ulíc dostal už v roku 2017 a odvtedy celkový predaj značky narástol na 570 000 kusov. Samotný výrobca sa v októbri 2021 pochválil na čínskom trhu so 147 960 predanými kusmi. V porovnaní s rokom 2020 ide o 40%-tný nárast.
Nie, nie je to leasing!

Lynk & CO sa však rozhodla na našom európskom trhu zvoliť trošku inú stratégiu. Rozhodli sa autá skôr prenajímať predplatiteľom, než ich predávať koncovým užívateľom. Predplatné je 500 € mesačne s nájazdom 1.250 km / mesiac. Oproti populárnemu operatívnemu leasingu je výhoda to, že akonáhle sa už nabažíte pôžitku z auta, jednoducho stopnete predplatné. A to kedykoľvek uznáte za vhodné. Servis je zabezpečený vďaka širokej siete automobilky Volvo.

Riaditeľ Lynk & CO, Alain Visser sa taktiež nechal koncom minulého roka počuť, že 95% percent vozidiel predaných v Európe išlo skôr predplatiteľom, než koncovým užívateľom. Každá krajina má diametrálne odlišné cenníkové sumy. A aj toto je práve dôvod, ktorý rozhodol v prospech viac požičovne, než predaja koncovému zákazníkovi.

Exit mobile version