startstop

MG4 s výkonom 435 koní, stojí takmer ako Octavia RS

Množstvo koní a za zlomok ceny európskej konkurencie. To je nové MG4 XPower, ktoré je zároveň súčasne najvýkonnejším modelom značky predávaným v Európe.

Automobilka MG Motor prináša na Slovensko svoj nový vysokovýkonný elektrický hatchback. Jeho meno znie MG4 Electric XPower a ide o výkonný variant už dobre známeho modelu. Prívlastok XPower však z neho robí aktuálne najvýkonnejšie sériové vozidlo s logom MG. Tento titul mu však dlho nevydrží, pretože o niekoľko mesiacov neskôr sa začne predávať aj elektrický roadster Cyberster, ktorý ponúkne až 544 koní a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy.

Foto: MG Motor
Väčší výkon než Audi RS3

MG4 XPower má dva elektromotory, ktoré dohromady disponujú systémovým výkonom 320 kW (435 k) a krútiacim momentom 600 Nm, ktorý sa prenáša na všetky kolesá. Pre zaujímavosť, predný elektromotor dodáva 150 kW, zatiaľ čo zadný 170 kW. Pôjde tak dokonca o jeden z najvýkonnejších hatchbackov na trhu a svaly si môže porovnávať aj s autami ako Mercedes-AMG A 45 či Audi RS3. Porovnateľné sú aj dynamické parametre, nakoľko elektrický hatchback zvládne zrýchliť z 0 na 100 km/h len za 3,8 sekundy. To je mimochodom rovnaký čas, za aký to zvláda RS3. Mierne strácať však bude na dvojmotorové Volvo EX30, ktoré s výkonom 428 koní a 543 Nm zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy. Základná cena takto výkonného Volva je u nás stanovená na sumu 49.350 eur.

Nie je to však len o vyššom výkone. Variant XPower si totiž prešiel aj komplexnou modernizáciou zavesenia kolies, ktorá zahŕňa rekalibrované nastavenie pružín a tlmičov, tuhšie stabilizátory a ostrejšie riadenie. Celková tuhosť odpruženia sa zvýšila až o 25 %. Zároveň je k dispozícii úplne nový systém Dynamic Cornering Control, ktorý obsahuje elektronickú uzávierku diferenciálov s vektorovaním krútiaceho momentu.

Foto: MG Motor
Vylepšený brzdový systém

Úpravami si prešli aj brzdy. Zvýšený brzdný výkon znižuje brzdnú dráhu MG4 XPower z rýchlosti 100-0 km/h na 33,9 metra, čo zabezpečujú aj vylepšené ventilované 345 mm brzdové kotúče. Inžinieri z MG tiež prekalibrovali softvér rekuperačného brzdenia, aby vo vhodných situáciách umožnil jazdu len jedným pedálom.

Foto: MG Motor

Sme presvedčení, že MG4 XPower otrasie trhom podobne ako MG4 SE a Trophy a ukáže, že kompaktný elektromobil môže byť cenovo dostupný, praktický a úžasne jazdiť. Očakávame, že osloví zákazníkov, ktorí hľadajú čisto výkonnú ponuku, ktorá je protikladom tradične “hlučného” vysokovýkonného hatchbacku. XPower si zároveň zachováva veľkorysú úroveň technológií a výbavy, ako aj praktické vlastnosti hatchbacku z oceňovaného radu MG4,” nešetril slovami chvály Aiden He, generálny riaditeľ MG Nordic a Benelux.

Drobné zmeny nastali aj z hľadiska dizajnu exteriéru. Špecifikácia XPower zahŕňa oranžové brzdové strmene, čiernu strechu, nové 18-palcové disky z ľahkej zliatiny a leštené akcenty na ozdobných lištách spolu s exkluzívnym novým farebným variantom Hunter Green.

Našincom sa XPower predstaví o dva týždne v Bratislave. Predávať sa začne za sumu 43 200 €, čo je len o 3 000€ viac ako aktuálne dostupná Škoda Octavia RS. Legendárna RS-a však už nedokáže ponúknuť pohon oboch náprav.

Foto: MG Motor
Exit mobile version