startstop

TOP 3 najdrahšie SUV predávané v SR

Foto: Range Rover

Mastné cenovky sa v minulosti spájali predovšetkým s luxusnými limuzínami alebo superšportovými vozidlami. No doba sa zmenila, preferencie zákazníkov tiež, technológie sa zdokonalili a univerzálnosť je čoraz vyhľadávanejšia. Toto sú tri luxusné koráby, ktoré svojim pasažierom doprajú luxus prezidentskej limuzíny, dynamiku športového vozidla a nezľaknú sa ani náročnejšieho terénu. A ich cena je faakt že vysoká.

Porsche Cayenne E-Hybrid Coupe GT-paket (270-tisíc eur)
Foto: Porsche

Najvýkonnejší sériovo vyrábaný Cayenne všetkých čias. Vidlicovému benzínovému osemvalcu pomáha elektromotor. Systémový výkon pohonnej sústavy je 739 koní a krútiaci moment 950 Nm. Z 0 na 100 km/h dokáže zrýchliť už za 3,6 sekundy, maximálna rýchlosť je limitovaná na 305 km/h. Pritom 80 km zvládne prejsť čisto na elektrický pohon, keďže v útrobách ukrýva akumulátor s kapacitou 25,9 kWh. S GT-paketom dostanete športovejšie naladené vzduchové odpruženie, ostrejšej jazde prispôsobenú geometriu kolies, širšie pneumatiky či karbón-keramické brzdy. Od bežného Cayenne môžete kúsok GT-paket rozoznať podľa karbónového strešného spojleru, karbónového difúzoru či karbónovej strechy.

Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid Coupe stojí od 188-tisíc eur. GT-paket s vyššie spomenutými úpravami však zdvihne cenovku na 218-tisíc. V konfigurátore je ale stále dostatok položiek, za ktoré môžete utratiť svoje peniaze. Za 10-tisíc si môžete zvoliť z programu Paint to Sample prakticky akúkoľvek farbu karosérie chcete. Výmena základných 22-palcových diskov za exkluzívnejšie bude stáť skromných 560 eur. Dvojfarebný kožou čalúnený interiér so športovým volantom s karbónovými dekormi vyjde na ďalšiu tisícku.

Foto: Porsche
Míňať sa dá aj ďalej

Za ďalšie stovky eur si auto môžete vyzdobiť samolepkami na mieru. Môžu odkazovať na históriu Porsche alebo si môžete zvoliť nejaký svoj obľúbený motív či číslo. V štandardne Cayenne chýba ventilácia predných sedadiel, takže to treba napraviť za tisíc eur. Ďalších 3 387 eur sa utratí za Porsche Dynamic Chassis Control, teda aktívnu stabilizáciu proti prevráteniu s aktívnymi elektromechanickými stabilizátormi na oboch nápravách, ktoré znižujú bočný zdvih pri prejazde zákrutami. Tento systém je k dispozícii len v spojení s adaptívnym vzduchovým odpružením.

Pre ľahšie manévrovanie v úzkych priestoroch tu je systém riadenia zadných kolies za sumu 1 761 eur. Ani také relatívne bežné prvky, ako napríklad vyhrievané čelné sklo, nemá Cayenne v základnej výbave, takže cena vozidla sa zvyšuje o ďalších 641 eur. Pre lepšie odhlučnenie kabíny je na mieste v konfigurátore zaškrtnúť aj tepelne a hlukovo izolované sklá s vrstvenou konštrukciou s dvoma tabuľami skla, akustickou medzivrstvou s UV ochranou a odrazom tepla (1 712 eur).

Foto: Porsche

Asistent nočného videnia stojí 2 365 eur, 360-stupňový parkovací systém 763 eur, asistent parkovania na diaľku necelých 2 000 eur, adaptívny tempomat 1 453 eur, head-up displej 1 329 eur, 4-zónová automatická klimatizácia 849 eur, audiosystém Burmester 4 747 eur alebo zábavný systém s dvoma 10-palcovými obrazovkami pre zadných pasažierov 1 970 eur. To sme ešte nespomenuli rôzne úpravy čalúnenia častí interiéru, kde sa dajú minúť ďalšie tisíce. Celková suma za Porsche Cayenne E-Hybrid Coupe GT-paket sa tak môže vyšplhať až na sumu 270-tisíc eur.

POKRAČOVANIE NA ĎALŠEJ STRANE

Range Rover SV P615 AWD (308-tisíc eur)
Foto: Range Rover

Range Rover je pre zákazníkov k dispozícii dohromady v 27 rôznych variantoch. Rôzne motorizácie, výbavy, štandardný či predĺžený rázvor – prispôsobiť si toto vozidlo svojim predstavám je skutočne jednoduché, záleží len od veľkosti vašej peňaženky. Na spodnom poschodí sa nachádza verzia Range Rover SE D250 AWD MHEV, teda mild-hybridný naftový šesťvalec s maximálnym výkonom 249 koní, schopnosťou zrýchliť z 0 na 100 km/h za 8,3 sekundy a základnou cenou 130-tisíc eur. Nás však zaujíma kúsok z opačného spektra – Range Rover SV P615 AWD s predĺženým rázvorom za cenu 256-tisíc eur.

Pod kapotou sa tu nachádza 4,4-litrový dvakrát preplňovaný vidlicový osemvalec od BMW s najvyšším výkonom 615 koní, vďaka čomu dokáže tento Range Rover zrýchliť z pokoja na stovku za 4,6 sekundy a upaľovať maximálkou 261 km/h. V tomto prípade je však podstatne zaujímavejšia luxusná výbava. Aj v tomto prípade sa tu však nachádza dostatok prvkov, ktoré môžu za príplatok zexkluzívniť váš kúsok. Napríklad ultra metalický lak s vysokým leskom za 9 570 eur alebo v matnej úprave za 11 587 eur, 23-palcové disky kolies (štandardom sú 22-palcové), exteriérové či interiérové balíčky s chrómovanými či keramickými prvkami alebo štvormiestna konfigurácia interiéru s pevnou zadnou stredovou konzolou. Ak využijete všetky možnosti, ktoré ponúka konfigurátor tohto Range Roveru, výsledná suma sa zastaví na čiastke presahujúcej 308-tisíc eur, čo z tohto vozidla robí druhé najdrahšie SUV predávané v SR.

POKRAČOVANIE NA ĎALŠEJ STRANE

Mercedes EQS SUV Maybach Night Series  (313-tisíc eur)
Foto: Mercedes

Najdrahším SUV oficiálne predávaným v SR je prvý čisto elektrický Maybach postavený na základe Mercedesu EQS SUV. Auto štandardne stojí na 21-palcových kolesách, priplatiť sa dá len za o palec väčšie, pretože na rozdiel od Range Roveru sú podbehy EQS SUV príliš malé, aby sa do nich vtesnali 23-palcové kolesá. Maybach má sériovo montované osvetlené nášľapné dosky z eloxovaného hliníka pre pohodlnejšie nastupovanie do auta. Pre zábavu pasažierov vzadu sa tu nachádzajú dva 11,6-palcové displeje na operadlách predných sedadiel či tablet, ktorý je možné používať aj mimo vozidla. Interiérový asistent MBUX prostredníctvom kamier dokáže na základe pohybov tela a rúk rozpoznať želania cestujúcich a následne vykonať príslušné funkcie.

Foto: Mercedes

Riaditeľské kreslá vzadu sú vybavené ventiláciou, masážnou funkciou aj vyhrievaním v oblasti zátylku a pliec. Súčasne treba spomenúť aj masáž lýtok a balík na prevádzku so šoférom. Keď si cestujúci na pravom zadnom sedadle zvolí polohu na ležanie, sedadlo spolujazdca sa automaticky posunie dopredu. K ďalšej výbave patria temperované držiaky na poháre. Za príplatok je stredová konzola vybavená dvoma sklápacími stolíkmi, chladiacim priečinkom a postriebrenými čašami na šampanské.

Foto: Mercedes

Mercedes-Maybach EQS 680 SUV disponuje výkonom 658 koní a krútiacim momentom 950 Nm. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 4,4 sekundy a dosiahne najvyššiu rýchlosť 210 km/h. Základná cena vozidla je pritom iba 212 400 eur. Za čo všetko sa dá priplatiť, že cena narastie na viac než 313-tisíc? Napríklad len samotný balík Night Series stojí 47-tisíc. Za balík špičkovej kože Manufactur napa Exklusiv je potrebné priplatiť ďalších 25 500 eur, za dvojfarebné lakovanie karosérie si v Mercedese pýtajú ďalších 21-tisíc, za head-up displej s rozšírenou realitou MBUX 2 400 eur a za parkovací balík s parkovaním na diaľku 720 eur.

Foto: Mercedes
Exit mobile version