startstop

10 príkladov, kedy sa dizajnérom podarilo kombi viac ako sedan

kombi

Automobilky v drvivej väčšine najprv predstavia sedan a neskôr sa k nemu pridá aj odvodené kombi. A je to práve sedan, ktorý si môže dovoliť stratiť kúsok praktickosti v mene dizajnu. No niekedy sa jednoducho kombík podarí viac.

Hneď na začiatok je potrebné poznamenať, že dizajn je subjektívna vec. To, čo sa niekomu páči, inému sa nemusí a naopak. Tento rebríček je preto skôr mojim osobným názorom na niektoré modely. Určite sa nájde viac kombi a sedanov, ktoré by sa do tohto rebríčka hodili, preto neváhajte vyjadriť svoj názor v komentároch. 🙂

Škoda Superb

Keď prvýkrát predstavili dlho očakávanú Škodu Superb druhej generácie, rozdelila ľudí na 2 tábory. Jedným sa bezvýhradne páčila, iným zasa zozadu pripomínala starú ruskú Volgu. Potom ale prišiel na trhu kombík, ktorého odporcov ale bolo podstatne menej. A ja mám pocit, že aj v aktuálnej generácii vyzerá kombi predsa len o čosi lepšie ako sedan…

 

Audi A6

Hoci mám A6 veľmi rád, nedokážem sa zbaviť pocitu, že kombi je niekde úplne inde ako obyčajný sedan. To sa týka najmä generácie C5 a C6. Ten zadok je jednoducho taký podivný. V prípade C6 tomu veľmi nepomohol ani facelift, Avant je jednoducho doladenejší. Posledné dve generácie (C7 a C8) sú už omnoho vyladenejšie a dá sa zozadu pozerať už aj na sedan.

 

BMW E60/61

Banglovu éru v BMW nemajú radi ani zďaleka všetci priaznivci mníchovskej značky. Hoci hlavnú vlnu kritiky si odniesla sedma, aj päťka si našla mnoho odporcov. Hoci nemám žiadne vážne výhrady voči E60/61, predsa len sa mi kombík páči o čosi viac ako sedan.

 

Opel Vectra C

Dnes už pomaly zabudnutá, no niekedy slávna Vectra v generácii s označením C nebola škaredým autom. No zadok sedanu je časť auta, ktorá ma neoslovila. Na druhej strane, Vectra C sa ponúkala aj vo verzii kombi. Tá je vo verzii OPC naozaj pohľadná.

 

Volvo V90

Volvo V90 alebo S90? Toto bolo naozaj ťažké rozhodovanie, pretože S90 je naozaj krásne auto. Ale obávam sa, že V90 je napriek tomu ešte o čosi krajšie.

 

Fiat Tipo

Do rebríčka sa dostal aj zástupca low-end segmentu Fiat Tipo. Ani tu nemôžem povedať, že sedan je vyslovene zlý, ale tie svetlá na ňom ma nepresvedčili o elegancii a uhladenosti auta ako celku. Na druhej strane, kombík na mňa pôsobí celistvejším dojmom.

 

Peugeot 508

Podobne, ako to bolo v prípade Volvo, ani 508 nie je škaredé auto. Najmä po modernizácii vyzerá luxusne a uhladene. Škoda tej zadnej časti sedanu, ktorú ale pri kombíku Francúzi zvládli o čosi lepšie.

 

Hyundai i40

Hyundai i40 sedan je podľa môjho skromného názoru auto, ktoré sa Kórejcom nie veľmi vydarilo. Hoci aj Wagon má svoje muchy, na jeho zadnú časť sa pozerá omnoho lepšie ako na sedan.

 

Citroen C5

Druhý francúzsky zástupca v rebríčku. Citroen C5 je svojské auto, no ponúkal sa aj so šesťvalcami, čo je v neprémiovom segmente naozaj rarita. A bohužiaľ, čoskoro asi aj v prémiovom. Každopádne, skôr sa z hľadiska dizajnu prikláňam ku kombi pred sedanom.

 

Nissan Primera

A na konci zoznamu je zrejme najškaredšie auto z celého rebríčka. Hoci na obe verzie sa pozerám s nechuťou, na kombík sa pozerá predsa len o čosi lepšie. Ale stále sa to nedá považovať za príjemný zážitok.

Zdroje: wheelsage | startstop.sk

Exit mobile version