Neuveriteľne úspešný a nadčasový roadster Mercedes-Benz R107 sa vyrábal osemnásť rokov.
Do redakcie sa nám dostal automobilový skvost v podobe Mercedesu SLC 450. Vráťme sa ale spätne v dobe a pozrime sa ako vznikol model SLC 450.
R107 bol treťou generáciou roadsteru SL. Tím designerov vedený Friedrichom Geigerom vytvoril skutočne elegantný a nadčasový tvar karosérie, charakteristické zahnuté smerovky na čelnej strane až do boku karosérie a zadné svetlá s vodorovným linkovaním. Tento prvok sa v mercedese používal ďalších 25 rokov.
Technický vývoj viedol Hans Scherenberg a projekt nebol postavený na základoch sedanu ale začínalo sa úplne odznovu. Podvozok s uzatvoreným tunelom pre inštaláciu prevodovky mal podlahový rám s priečkami a naň navarenú karosériu. Oceľ ktorá sa použila pri výrobe mala premyslené deformačné zóny tak ako pri dnešných automobiloch. Mercedes-Benz si vždy zakladal na bezpečnosti posádky vo svojich vozidlách. Pre roadstery bol navrhnutý spevnený rám čelného skla a zosilnené stĺpiky. Štvor-ramenný volant bol vybavený teleskopickým hriadeľom a hlavou s polyuretanovej peny. Aj palubná doska bola zmäkčená penou. Palivová nádrž sa zase pri nehode neprerazila.
Nechýbal ani posilňovač riadenia a jazdné vlastnosti boli na dobu vzniku suverénne luxusné. Stabilita nechýbala vozidlu ani pri rýchlostiach nad 200 km/h.
Roadster mal 4390 mm na dĺžku. Kupé s kódom C107 bolo dlhšíe a meralo 4750 mm. Predné sedadla už mali sériove opierky hlavy, čo na začiatku 70. rokov nebola bežná vec. Do kufra sa zmestilo 250 l a v prípade uzatvorenej verzie to bolo až 310 l.
Prvé predstavené modely boli 350 SL a SLC s objemom 3499cm3 osemvalca M116. Jeho maximálny výkon bol 147 kW (200 k) pri 5800 min-1. Roadster sa svetu ukázal v roku 1971, uzatvorená verzia zase o pol roka neskôr. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvalo tejto motorizácií len 9 sekúnd a maximálka bola na úrovni 210 km/h. Neskôr sa objavila naša verzia 450 SL s vidlicovým osemvalcom OHC M117 s objemom 4520cm3 a výkonom 162 kW (220 k).
Priemerná spotreba sa v tej dobe pohybovala na úrovni 14 až 20 l na 100 km. Pôvodne boli určené výlučne na export do USA až neskôr na základe požiadaviek najmä európskych zákazníkov sa spustil celosvetový predaj.
Cena na tú dobu nebola zrovna najnižšia.
450 SL stál v Nemecku v roku 1973 36.630 mariek, kupé dokonca 41.014 DM. A pokiaľ zákazník chcel v roku 1978 nadupanú verziu kupé 450 SLC 5.0, čakala ho šialená základná cenovka 62.270 mariek.