startstop

Fanúšik si postavil svetový unikát: BMW M7 generácie E38

Fanúšik si postavil svetový unikát: BMW M7 generácie E38

Čo robiť v prípade, že automobilka jednoducho nepostavila vaše vysnívané auto? Ak ste dostatočne zručný a máte dostatok prostriedkov, môžete si ho postaviť vlastnoručne. Rovnako, ako Scott a jeho BMW M7 generácie E38.

Na konci minulého tisícročia vzniklo mnoho dnes už legendárnych automobilov, a to nielen vo fabrikách mníchovskej značky. No aj napriek tomu môžeme mať pocit, že potenciál niektorých áut jednoducho nebol úplne naplnený. Napríklad také BMW radu 7 generácie E38. Nikdy sa nedočkalo tej pravej M verzie. No ak sú vaše sny dostatočne bláznivé a vavša peňaženka dostatočne tučná, aj BMW M7 sa môže stať realitou.

Scott Johnson je medzi svojimi kamarátmi známy vášňou pre úpravy automobilov. Jeho prvým autom bol Datsun 240Z a neskôr s dopracoval aj k slávnemu 300ZX. Jeho prvým BMW bolo osemvalcové 540i z roku 1995, ktoré si kúpil ako daily, kým pracoval na úpravách 300ZX. Okamžite sa ale do kultu okolo mníchovskej automobilky zamiloval. Dnes 30-ročný Scott už celkovo vlastnil viac než 50 modelov BMW! No zďaleka najzaujímavejším kúskom v jeho zbierke, ktorá sa aktuálne skladá z 15 kusov BMW, je na prvý pohľad nenápadná 740i vo farbe Imola Red s decentnými doplnkami od Alpiny. No to pravé prekvapenie sa ukrýva pod kapotou.

Fanúšik si postavil svetový unikát: BMW M7 generácie E38

Scott spolu so svojim bratom a pár kamarátmi založili dielňu s názvom Studio 62, ktorá sa špecializuje na úpravy mníchovskej značky. Za posledné dva roky údajne implantovali do rôznych modelov motor s kódovým označením S62 až päťkrát! Poďme ale pekne od začiatku…

Scottova 740i začala svoj život ako obyčajná sedmička s automatickou prevodovkou. Scott je druhým majiteľom a kúpil ju na americkom Craigsliste. Keďže ale nie je veľkým zástancom automatov, prvotným plánom bol swap prevodovky na manuál. No ako to už chodí, pri novej prevodovke to neostalo. Skrutka po skrutke, zrazu sa civilná 740i menila na skutočnú M7, ktorú BMW nikdy nepostavilo…

Pri rozoberaní E38 si Scott zaspomínal na ďalšiu stavbu, ktorú pomáhal zrealizovať: E39 M5 Touring. Samozrejme, ani M5 generácie E39 v kombíku BMW nikdy nerobilo, a tak išlo o skladačku búranej M5 sedan s Touringom. Tieto poznatky sa Scott rozhodol zúžitkovať a zaumienil si, že rovnaký motor implantuje aj do svojej limuzíny. Keďže obe autá (E38 a E39) sa vyrábali približne v rovnakom čase, išlo o veľmi podobnú zástavbu.

S62B50 vychádza z civilnejšieho brata M62 a BMW ho vyvinulo primárne pre BMW M5 E39. Okrem toho si ho požičal aj úpravca Hartge a vložil ho do karosérie E46 coupé. Výsledkom bolo brutálne H50 E46. Rovnaký motor sa nachádzal aj v roadsteri Z8 a montovali ho aj do málosériových superšportov Ascari, konkrétne KZ1 a S10. No do sedmičky sa S62 nikdy nemontoval. To však Scotta nezastavilo. Okrem motora vymenil aj kompletný podvozok, riadenie a diferenciál, znova z E39 M5. A to všetko mu trvalo len neuveriteľné 3 týždne!

Ako ale iste tušíte, Scottovi to nestačilo. S62B50 je síce skvelý motor, ale s kompresorom by bol ešte o čosi lepší, povedal si Scott. A tak sa pod prednú kapotu nasťahoval kit od ESS Tuning. Aktuálny výkon dosahuje úroveň približne 550 koní.

V tom čase 16-ročné vozidlo ale vyzeralo, že má už čo-to za sebou. A tak prišiel na rad celolak. No chlapci si na renovácii dali záležať a každý kus, ktorý vykazoval opotrebenie, nahradili úplne novým originálom. Ak sa vám zdá, že čierne lišty vyzerajú ako nové, je to preto, že naozaj sú nové.

Po exteriéri logicky nasleduje interiér a na rad sa dostali aj sedačky a ostatné detaily, ako výplne dverí. Najlogickejšou voľbou k červenému autu by bola čierna koža, no to bolo pre Scotta príliš obyčajné. Rozhodnutie nakoniec padlo na farbu Golden Brown, ktorá sa nachádza vo vzorkovníku k BMW M3 generácie F30.

Čo poviete na takúto úpravu? Páčia sa vám swapy, alebo ste radšej zástancami OEM prístupu?

Zdroje: Speedhunters | Facebook | startstop.sk

Exit mobile version