Tento Nissan 240RS, ktorý sa „narodil“ v roku 1983, by sa mohol zaradiť medzi najmenej používané vozidlá radu Group B. Viete si predstaviť mať doma takú príjemnú spoločnosť, a pritom ju prevetrať iba jeden deň do roka?

Totižto, na tachometri tejto nádhery je číslo 585. 585 kilometrov za 35 rokov? Matematika nepustí – to je niečo málo cez 16 kilometrov ročne. Ak sa spýtate akéhokoľvek fanúšika rallye, aká bola najlepšia éra Majstrovstiev sveta v rally, pravdepodobne sa budú opakovať dve slová. Skupina B. Táto „kniha pravidiel“ bežala od 1982 až do roku 1986 a našla cestu niektorým z najrýchlejších a najsilnejších automobilov rally všetkých čias.

Dosiahli to jednoducho – takéto výkonové úrovne a túžba divákov byť čo najbližšie k akcii znamenalo, že autá skupiny B museli byť zakázané. Mať v garáži homologizáciu vozidiel skupiny B bola poriadna odvaha. Jeden takýto kúsok z Japonska bude začiatkom budúceho roka v aukcii BH.

Nissan Silvia 240RS 1983 je následníkom Datsunu Violet GTS, čo znamená, že už dostala vyvinutejšie zvukové odozvy. Mali chladené štvorcové chrániče kolies a nádstavce blatníkov, používali ľahké polymérové panely a mali vylepšený motor s normálnym zdvihovým objemom, ktorý produkoval 265 koní.

Na splnenie homologizačných požiadaviek FIA museli automobilové spoločnosti postaviť vozidlá skupiny B, ktoré budú prístupné aj na normálne cesty. To viedlo k výrobe 200 kusov takýchto Nissanov. Na aukcii bude kus s označením #000142, ktorý za svojich 35 rokov života pobehal iba 585 kilometrov. Pritom stále vyzerá ako nový s jasným bielym lakom.

Má tie isté vlastnosti ako rally auto, ako sú nezvyčajné oblúky kolies, trubicu, ktorá prináša chladný vzduch priamo do kabíny, priestor pre rezervné koleso vzadu.. Zároveň však má aj užívateľsky prívetivejšie „zariadenia“, ako sú otváracie okná, plyšové sedadlá a normálne budíky.

Zatiaľ čo Audi Quattro je legenda, ktorá je považovaná za vrchol rally vozidiel inšpirovaných cestnými, v prípade japonskej klasiky je to iné. Iba niekoľko vybraných vozidiel skupiny B môže vstúpiť na cestu, a toto je výnimka potvrdzujúca pravidlo. Ak sa vám teda nepáči jazdiť po asfalte, choďte za nosom rovno do lesa.

Zdroje: youtube | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokBMW 340i Touring + ALUMINED strešný box, preverili sme oba!
Nasledujúci článokStará Škodovka verzus kilometer fólie. Kto vyhrá zaujímavý duel?