startstop

Felicia Fun: Malý voľnočasový pickup je dnes už kuriozitou

Felicia

Malý pickup na báze modelu Felicia v civilnom prevedení Fun bol okrajovou záležitosťou – vyrobilo sa pri približne 4-tisíc kusov. Aj preto už začína byť zaujímavou záležitosťou pre zberateľov.

Cestu k budúcemu voľnočasovému pickupu predznamenal dvojmiestny štvordverový prototyp Š 781 Tremp (1989) vytvorený na báze Favoritu. Jediný vyrobený kus je v depozitári Škoda Múzea. Po ňom prišiel ďalší koncept – Škoda FUN, ktorý sa ukázala na frankfurtskom autosalóne IAA v roku 1993. Keďže odozvy boli dobré, prišla napokon produkčná verzia voľnočasového malého pickupu Felicia Fun, jej výroba sa rozbehla koncom roku 1995.

Felicia Fun zaujala okrem iného „párty trikom”: v aute bolo možné vyklopiť celú zadnú stenu kabíny a vytvoriť tak dve provizórne sedadlá, takže sa v ňom mohli odviezť štyria ľudia. V tom prípade sa dĺžka ložnej plochy s podlahou pokrytou smrekovými lištami skrátila zo 1370 na 850 mm, k dispozícii však bol špeciálny strešný nosič.

Pokiaľ ide o technické parametree, tak Felicia Fun bola pri rázvore 2450 mm dlhá 4245 mm, široká 1680 mm a vysoká 1465 mm. Zákazníci si mohli vyberať z troch štvorvalcových motorov. Benzínové jednotky s parametrami 1289 cm3 a 68 k (50 kW), respektíve 1598 cm3 a 75 k (55 kW) dopĺňal diesel s objemom 1896 cm3 a výkonom 64 k (47 kW).

Základné prevedenie 1.3 MPI so stupňom výbavy LX stálo 304 900 českých korún, verzia 1.6 MPI bola o 40 000 korún drahšia a za diesel sa priplácalo ďalších desať tisíc. Typická tisícšesťstovka s pohotovostnou / úžitkovou hmotnosťou 1035/445 kg dosahovala rýchlosť až 163 km/h pri kombinovanej spotrebe 7,3 l na 100 km (podľa vtedy platnej metodiky 93/116/EU).

Od októbra 1995 do augusta 2000 zišlo z produkčnej linky v závode Vrchlabí celkovo 4016 kusov z tohto modelu.

Exit mobile version