startstop

10 áut, na ktorých kúpu mať peniaze nestačí

10 áut, na ktorých kúpu mať peniaze nestačí

Nie na všetko stačí mať peniaze. Príkladom je rebríček týchto 10 exkluzívnych áut, pri ktorých si automobilky vyberali zákazníkov.

Luxusné automobilky sa často predbiehajú v tom, ktoré vyrobí exkluzívnejší model, dostupných len vo veľmi obmedzenej sérii. V prípade tých najexkluzívnejších prvkov však z pohľadu zákazníkov nestačí mať peniaze. Okrem toho sa musíte dostať medzi top zákazníkov značky, aby vás vôbec zvažovala ako potenciálneho majiteľa. Tu je 10 príkladov z praxe.

Ferrari Sergio Pininfarina
10 áut, na ktorých kúpu mať peniaze nestačí

Celkovo len 6 vyrobených kusov celosvetovo patrí medzi tie najexkluzívnejšie modely, ktoré kedy niesli znak Ferrari na kapote. Predaj prebiehal vo veľmi komornej atmosfére – prizvané boli len tie najvýznamnejšie mená z databázy zákazníkov.

 

Ferrari Monza SP1 a SP2

Exkluzivity pre jedného (SP1), respektíve dvoch pasažierov (SP2) z dielne Ferrari si taktiež nemohol kúpiť ktokoľvek. Ferrari tvrdí, že z oboch modelov bolo vyrobených po 499 kusov, ktoré sa vypredali v okamihu.

 

Fittipaldi EF7

39 zákazníkov sa jedného dňa bude tešiť z odkazu na legendu F1 z dielne slávneho talianskeho karosára Pininfariniho. Hybridný monopost, určený pôvodne ako číre okruhové náčinie, sa však od roku 2018 odkladá na neskorší termín… Snáď raz.

 

Battista Anniversario

Len 5 potenciálnych zákazníkov si bude môcť povedať, že vlastnia najvýkonnejšie talianske auto určené na verejné komunikácie. Aj tentokrát ostávame v dielni Pininfarina.

 

Bugatti Divo

Celkovo 40 kusov postavených na vylepšenej platforme Chironu je určených pre uzavretú skupinu dlhoročných zákazníkov značky Bugatti. Divo bolo vypredané ešte pred formálnym predstavením, no potenciálni zákazníci o ňom vedeli vopred, keďže projekt podporovali už v rannej fáze vývoja.

POKRAČOVANIE NA ĎALŠEJ STRANE

Brabham BT62R

Okruhová verzia britského Brabhamu BT62 (s príponou R) sa bude rátať na desiatky kusov. Zatiaľ síce celkový počet vyrobených kusov nie je známy, no už teraz je isté, že sa k nemu nedostane len tak hocikto. A pravdepodobne ho neuvidíme ani na okruhu. 🙂

 

Pagani Imola

Okruhová beštia postavená na základoch Pagani Huayra je určená len pre piatich najvýnimočnejších záujemcov. Už počas premiéry na ženevskom autosalóne poznal zakladateľ automobilky Horacio Pagani mená všetkých budúcich majiteľov…

 

Ford GT

Áno, aj mainstreamová automobilka môže vyrábať exkluzívne automobily. Typickým príkladom je práve Ford GT, respektíve jeho moderná reinkarnácia odkazujúca na slávneho víťaza 24h Le Mans. Prvotný plán rátal s 500 vyrobenými kusmi, na základe záujmu zákazníkov sa Ford rozhodol pridať ďalších 500 kusov a neskôr sa celkový počet navýšil o ďalšáích 350 kusov. Celkovo tak bolo vyrobených 1350 kusov Fordu GT, no prvé série z rokov 2017 a 2018 boli doručené vybraným zákazníkom prioritne.

 

Mercedes-AMG Project One

Extrémne komplikovaný homologizovaný monopost z dielne Mercedes-AMG sa síce nedarí dokončiť podľa predstáv, no už teraz sa vie, že celkový počet 275 kusov je beznádejne vypredaný. Jedným zo šťastlivcov bude, samozrejme, aj Lewis Hamilton, ktorý sa podieľa na jeho vývoji.

 

Aston Martin Valkyrie

Podobnú kombináciu hybridnej techniky F1 v homologizovanom monoposte zvolil aj Aston Martin pri vývoji svojej vlajkovej lode. Konkurent Projectu One bude so 175 vyrobenými kusmi o čosi exkluzívnejší. Samozrejme, všetky sú už dávno vypredané

Exit mobile version