Zimnú sezónu nesprevádzajú len teploty pod nulou, ale aj zvýšená vlhkosť, šmykľavá, zablatená alebo hrubou nádielkou snehu pokrytá vozovka.
Riadenie vozidiel si vyžaduje zvýšenú pozornosť, trpezlivosť a neraz až predvídavosť – aké ďalšie prekvapenie sa skrýva na uzimenej vozovke? Zima na cestách je len vtedy krásna, keď na ňu detailne pripravíme aj svoje vozidlo. V tomto článku informujeme vodičov o takých zimných problémoch, o ktorých sa vraví pomenej.
Pneumatiky ako najzaťaženejšia časť vozidiel
A v zime to platí dvojnásobne! Výtlky a obrubníky bývajú pokryté snehom, námrazou a neraz aj blatom. Menej ich vidieť, ale oveľa citeľnejší je už náraz. Čím je silnejší, tým hrozí autu oveľa viac ako len narušená geometria. Vodič môže rátať s poškodenými ráfikmi alebo s vydutím na pneumatike.
Predpokladaným nepríjemným dôsledkom po náraze môžu zabrániť kryty kolies, správne namontované puklice. Podmienkou ich ochrannej funkcie je dostatočne silná a nastaviteľná pružina. Tým by však nemala byť ohrozená jednoduchá a rýchla montáž ani dodatočná starostlivosť a údržba. Na týchto kvalitách bazírujeme už len preto, že kolesá sú ako jediné v priamom a najvyťaženejšom kontakte s vozovkou.
Zvýšená vlhkosť vzduchu
Tá je prirodzeným dôsledkom vlhkej až mokrej obuvi, šiat a ostatných vecí, ktoré so sebou nosíme do áut. Ideálne, ak sa čo najskôr zbavíme vody z podlahy a rovnako dôsledne kontrolujeme tesnosť chladiaceho systému a líšt okien. Zatekanie do auta si okamžite nevšimneme! Preto je neraz lepšie pred sezónou investovať do nového tesnenia a doplniť výbavu o ďalší ochranný prvok. Sú to deflektory ako protiprievanové clony. Týmto sa však ich využitie nekončí. Poskytujú prirodzenú cirkuláciu vzduchu za dažďa a aj počas sneženia. Vetráte tak za každého počasia, nepociťujete chlad ani nepríjemnú zimu.
Pred zimou nezabúdame ani na komponenty citlivé na nízke teploty a zvýšenú vlhkosť. Je to batéria a štartér, ktoré neraz hneď ráno skrížia naše plány.
Nejde naštartovať a nevidieť cez zamrznuté okná? Už vieme, že zima je tu!