startstop

Ako Američania nakupujú svoje automobily?

Iný kraj iný mrav. Neplatí to len pre rôzne návyky a štýly života, ktoré si ľudia osvojili počas rokov ale týka sa to aj kúpy auta. Poďme sa teda pozrieť na to, ako sa nakupuje za veľkou mlákou, v Amerike.

Aký je teda ten najzásadnejší rozdiel pri kúpe auta napríklad u nás, na našom trhu a v USA? V Amerike sa autá nakupujú tak ako u nás teplé rožky. Keď sa v daný deň rozhodnete, že chcete nové auto, tak si ho jednoducho zadovážite. Nasadnete do svojho starého a ak máte obľúbenú značku, tak do GPS len zadáte jeho najbližšieho dealera. V USA to nefunguje ako na starom kontinente, kde ľudia trávia dni až týždne prezeraním katalógov, porovnávaním výbav, spotreby, či farby.

Možno sa teraz pýtate, čo ak budú mať moje vysnívané auto, no nie v takej konfigurácii akej ho chcem ja? Podľa prieskumov až v 85% natrafíte na presnú konfiguráciu Vášho nového automobilu. Samozrejme, Amerika je veľmi veľká a výroba spojená s predajom automobilov nemôže prebiehať v každom väčšom meste. Ako príklad si zoberme centrum amerického automobilizmu – mesto Detroit. Za najväčšiu koncentráciu predaja si zoberme slnečné Los Angeles. Tieto mestá sú od seba vzdialené až 4 000km. Pre predstavenie, je to ako cesta z Bratislavy do Dublinu a naspäť. Dealeri automobilov však stále udržujú svoju flotilu a tak by sa nemalo stať to, že svoje auto si neodveziete ešte v ten deň domov.

Čo ak nebude výbava podľa mojich predstáv? Všetko je to o komunikácii medzi kupujúcim a predajcom. Šikovní predajca Vás určite presvedčí k tomu, že až takú výbavu ako si predstavujete nepotrebujete. Medzi ich hlavné úlohy patrí to aby sa zbavili áut, ktoré im stoja pred showroomom. Prečo sa tých áut chcú silou mocou ale zbaviť? Veď sú predsa nové. Dôvody sú jednoduché – provízia z predaja a hlavne nechcú, aby nedošlo k situácii, kde musia vozidlo zaplatiť skôr ako v ňom odíde spokojný zákazník. Aby sa toto obdobie zvládalo, tak na predaj majú určitý počet dní. Pokiaľ sa dodržujú stanovené kritéria, tak to predajcom ušetrí veľa peňazí. Tým pádom je dealer spokojný a aj vy, keďže odchádzate v novom aute.

Ako však ale dokážu splniť všetky limity, ktoré majú stanovené? Jednoducho Vás do toho donútia. Hneď ako sa pred Vami otvoria dvere predajne, tak si buďte istý tým, že odídete s novým autom. Aké triky teda používajú? Prvým je to, že Vám vyhovoria Vašu vysnívanú výbavu a to spôsobom, „Veď načo by ste na ňu čakali, ak môžete odísť v inej.“ Už len toto odrádza väčšinu kupujúcich, nakoľko svoje auto chcú hneď a nechcú čakať. Teraz si určite v hlave poviete: „Ja by som však počkal. Aj keby mám čakať mesiac, dva.“ V tomto momente prichádza druhý faktor, ktorým je cena. Predajcovia dokážu tak upraviť cenu automobilu, že namiesto s Fordom F-150 odchádzate s Fordom Mustang.

Z amerických filmov si určite viete predstaviť stovky automobilov voľne pohodených pred obchodmi, ktoré netrpezlivo čakajú na svojho majiteľa. Nájdu sa však aj autá, ktoré by ste nechceli ani keby Vám za to zaplatia. Vcíťte sa do kože relatívne dobre zarábajúceho Američana, ktorý vlastní dom, s veľkou garážou a pekne upravenou príjazdovou cestou. Nezobrali by ste si auto, na určité časové obdobie, ktoré Vám ponúknu za smiešne peniaze? Všetky tieto položky však majú jednu vec spoločnú – leasing. Amerika je dobre známa svojimi úrokmi na minime a preto sa ani predajcovia neboja zľaviť z daného automobilu čo najviac. Príkladom by mohol byť predaj Renaultu Clio modelového roku 2017, ktorý sa v USA ponúkal za 40€ mesačne, čo je naozaj smiešna cena.

Exit mobile version