startstop

Nechce sa vám čakať na BMW M2? Úpravca AC SChnitzer ponúka riešenie

Nemecký úpravca AC Schnitzer už dokázal nejedenkrát prekvapiť svojim počinom. Ak nechcete upraviť svoju M2, ponúkajú vám M240i.

BMW M2 ešte zatiaľ nebolo oficiálne predstavené a čakáme naň ako na teplý rožok, nakoľko predchádzajúca generácia bolo naozaj famózne auto. Úpravcovská spoločnosť AC Schnitzer sa špecializuje prevažne na bavorskú automobilku BMW, no pokiaľ nám dôjde aj ich verzia ostrej M2, zatiaľ nám ponúka sadu úprav pre M240i.

Aktuálny model BMW M240i sme mali možnosť vyskúšať aj my v našom redakčnom teste. Auto je to naozaj fascinujúce a tu prichádza otázka. Oplatí sa vôbec čakať na plnohodnotné eMko, keď AC Schnitzer ponúka svoje úpravy pre M240i? Úpravca sľubuje väčšiu agilnosť, športovosť aj dravosť.

Pod kapotou sa ako inak nachádza radový šesťvalec s maximálnym výkonom 275 kW a krútiacim momentom 500 Nm. Vďaka softvérovému zásahu a úprave riadiacej jednotky sa však AC Schnitzer dostal na hodnotu 309 kW / 420 koní a 600 Nm krútiaceho momentu. Taktiež je pekné vidieť, že aj úpravy vozidiel sa posúvajú vpred, nie iba samotné technológie v autách.

Maximálny výkon z auta dostanete vtedy, ak má olej 80°C a voda v chladiči je na hodnote 115°C. Ak tieto podmienky nespĺňate, výkon padá na štandard. Aj samotná úprava by mala byť k vozidlu a hnaciemu ústrojenstvu šetrná. Na úpravu máte trojročnú záruku. Úpravou prešiel taktiež výfukový systém, ktorý je nerezový a zakončený je karbónovými koncovkami.

Športovosť je podčiarknutá radou aerodynamických prvkov, akými sú zadný spojler, strešný spojler, predný splitter. Vozidlo môže byť taktiež obuté až na 20“ kolesách. Tie môžu byť aj trošku povysunuté vďaka podložkám. Autu dopomôžu k vzhľadu aj nové tlmiče, ktoré posielajú M240i nižšie k zemi. Dostupnosť bude na klasických ale aj na adaptívnom podvozku a teda, auto bude môcť ísť nižšie o 20-25 milimetrov vpredu aj vzadu. Čím je auto nižšie položené, tým väčší bude fun factor. Teda aspoň to tvrdí AC Schnitzer.

Exit mobile version