Domov MOTO Moto News Obľúbený mestský skúter Honda Forza prešiel faceliftom. Čo prináša?

Obľúbený mestský skúter Honda Forza prešiel faceliftom. Čo prináša?

Honda’s premium Forza scooter family expands for 2021 with the arrival of Forza 750 and Forza 350

Honda pre nasledujúcu sezónu modernizovala svoj rad mestských skútrov s označením Forza. Pribudol aj nový model.

21YM HONDA FORZA 125

Celkovo Honda pod označením Forza ponúkne v roku 2021 tri motorizácie, pričom základ tvorí Forza 125. Tá je určená pre všetkých ktorí majú len vodičské oprávnenie B. Vzhľad prešiel kozmetickými úpravami, ktoré sa dotkli prednej a bočnej kapotáže, zrkadiel, zadných bočných panelov a krytu motora. Taktiež sa zmenilo aj predné plexi, ktoré stále zostalo elektricky nastaviteľné ale zmenil sa rozsah nastavenia na 180 milimetrov čo je o 40 milimetrov viacej ako pri predchádzajúcej generácií.

21YM HONDA FORZA 350

Konvenčnú zásuvku na 12V nahradil USB konektor. Motor zostal rovnaký ale bol mu pridaný systém Honda eSP (enhanced Smart Power) s funkciou Idiling Stop. Honda udáva pre tento motor výkon necelých 15 koní s krútiacim momentom 12,2 Nm a spotrebou 2,3 litra na 100 kilometrov.

21YM HONDA FORZA 350
Forza 350

Ďalším členom rodiny je Forza 350, ktorá vychádza z modelu Forza 300 kde sa navýšil objem motora na 330 centimetrov kubických z predchádzajúcich 279. Rovnako prišlo aj k zvýšeniu výkonu o 4 kone, teraz má k dispozícii niečo málo cez 33 koní a maximum krútiaceho momentu vrcholí na 31,5 Nm.

21YM HONDA FORZA 125

Vzhľad aj vybavenie je skoro totožné s jej menším bratom Forzou 125. Navyše máte možnosť priplatiť si bezdrôtový prístup k rôznym funkciám smartfónu prostredníctvom nového systému hlasového ovládania Honda Smartphone Voice Control.

21YM HONDA FORZA 750
Úplná novinka Forza 750

Ako úplná novinka do rodiny Forza pribudol aj nový model s označením Forza 750 ako najvyšší model radu Forza.
Už z názvu je jasné, že sa bude jednať o veľkoobjemový motor, presnejšie sa jedná o dvojvalec s objemom 745 centimetrov kubických vybavený elektronickou škrtiacou klapkou. Poskytuje výkon 58,6 koní a krútiac moment 69 Nm.

Taktiež bude možné zakúpiť si verziu pre vodičské oprávnenie A2 s výkonom 47 koní respektíve 35 kW. Spotrebu Honda udáva 3,6 litrov na 100 kilometrov. Bude mať 3 prednastavené jazdné režimy so systémom nastaviteľnej kontroly trakcie. Zmenou prešli aj veľkosti kolies, po novom bude mať predné koleso rozmer 17 palcov a zadné 15 palcov. Zároveň prístrojový panel bude tvoriť 5 palcový TFT displej s možnosťou pripojenia smartfónu.

21YM HONDA FORZA 750

Na podrobný test sa už teraz tešíme a snáď v lete Vám ku všetkým trom modelom prinesieme aj podrobnú recenziu.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokKia sa mení. Nové logo a stratégia prídu už čoskoro
Nasledujúci článokTEST Honda e – malý klenot preplnený digitálnymi funkciami, škoda len toho dojazdu