startstop

TEST Yamaha R7: vstupná brána do sveta superšportov

Vstupná brána do sveta superšportov. To je asi najlepšia charakteristika dlho očakávaného modelu Yamaha R7.

Aj keď mnohý so mnou asi súhlasiť nebudú a nazývať R7mičku superšportom určite nebudú. No podľa mňa si svoje miesto v modelovom rade superšportov od Yamahy určite zaslúži.
Pri prvom pohľade je nová R7mička naozaj dizajnovo vydarená. Zachováva si charakteristické črty superšportových modelov Yamaha R. Ja som dostal R7mičku v podľa mňa asi najkrajšom dizajne, ktorý momentálne Yamaha ponúka. Odkazuje na 60.výročie Yamahy v pretekaní v sérii GP. Dizajn bielo – červenej grafiky je doplnený žltou farbou vpredu a vyzerá naozaj úchvatne, veď posúďte samy.
Poďme po poriadku
Podľa číselného radu by sa mala zaradiť presne medzi R6 a vlajkovú loď od Yamahy R1. Tu ale nastáva zádrhel a to je jej motor. Ten ako aj jej rám je prevzatý z dlho známej MT07 a zachoval si aj všetky jej parametre. Jedná sa tu o dobre známy motor s označením CP2, čiže dvojvalcový radový motor s obsahom 689 centimetrov kubických a výkonom 73,4 konských síl, ktorý dosiahne pri 8 750 otáčkach za minútu.
Čo ju výkonnostne posúva presne medzi R3 a R6, ktorú si žiaľ už novú na cestu nekúpite kvôli euronormám, ktoré nespĺňa. Odozva na plyn je príjemná a presná a aj nováčik na dvoch kolesách ju zvládne. Naša Yamaha R7 bola vybavená aj rýchloradením smerom hore, to je ale príplatková výbava.
Brzdy
O zastavenie sa vpredu postarajú dva 298 milimetrové kotúče s radiálne uchytenými štvorpiestikovými strmeňmi, ktoré sa do nich zakusujú veľmi presne a s ľahkosťou. Dávkovateľnosť a už spomínanú presnosť na predných brzdách podporuje aj radikálny hlavný brzdový valec od Bremba.
Vzadu je to zase 245 milimetrový kotúč s jednopiestikovým strmeňom od Nissin.
O stabilitu na ceste a presnosť v zatáčkach sa postará plne nastaviteľná predná vidlica.
Charakteristika tlmenia ako vpredu aj vzadu je ladená do športova. Po miernej korekcii som cítil skoro každú nerovnosť na ceste.
Odozva od podvozku a jeho presnosť je na vysokej úrovni. S ochotou a najväčšou radosťou vás prevedie, ako kľukatou cestou, tak aj ktorýmkoľvek pretekárskym okruhom.
Do náklonov ide ľahúčko a stačí pomyslieť si na zákrutu a bez akejkoľvek námahy ju dostanete až na doraz kde sa cíti naozaj pohodlne sebaisto.
Posed je superšportový a aj napriek tomu veľmi pohodlný. Keď si zvyknete nemáte problém na nej vydržať aj celý deň a hltať jednu zákrutu za druhou. Výška sedla je 835 milimetrov a s vyššie umiestnenými stupačkami nie je ani uhol kolien príliš nepohodlný.
Technológie
Jednoduchý invertovaný LCD displej nie je zbytočne preplácaný a poskytuje presne to čo potrebujete. Dominuje mu rýchlomer v strede, ktorý je lemovaný otáčkomerom z hornej strany a dole sa nachádza pár základných údajov. Yamaha R7 je po elektronickej stránke veľmi jednoduchá a nezaprie, že je to vlastne MT07 s iným podvozkom a kapotážou. Ale aspoň vás nič zbytočného nevyrušuje a s kľudom sa môžete sústrediť na jazdu. Cez deň svieti dvojicou LED svetiel, ktoré medzi sebou hostia v nasávacom otvore jeden centrálny LED svetlomet. Taktiež dnes už štandardom je Full LED osvetlenie.
Aerodynamická kapotáž je taká akurátna aby poskytla dostatočnú ochranu pred vetrom ale zároveň minimalistická a jednoduchá. Je na nej vidno, že účel bol u nej prvoradý, teda až na predné smerovky. Tie žiaľ na môj vkus dosť kazia dojem. Chápem ale, že potrebovali cenu udržať čo najnižšie a toto je asi tá najlacnejšia možná voľba.
Kolesami nadol priatelia
NÁZOV : Yamaha R7
MOTOR : 689 centimetrov kubických
HMOTNOSŤ : 188 kilogramov
VÝŠKA SEDLÁ : 835 milimetrov
CENA : 9 390€
Exit mobile version