startstop

Modernizovaný VW Golf oficiálne, vypočul prosby zákazníkov

Foto: Volkswagen

Aktuálna ôsma generácia Volkswagenu Golf je v predaji dostatočne dlho, aby sme sa v roku 50. výročia tohto modelu dočkali faceliftu. Ten vylepšil viacero vecí, ktoré kritizovala odborná i laická verejnosť.

Pri predstavení aktuálnej generácie VW Golf v roku 2019 čakala automobilka pravdepodobne pozitívnejšie ohlasy. Po štyroch rokoch tak nadišiel čas to zmeniť. Spoznávame ako základné, tak aj vrcholné verzie. Facelift neprišiel o pohon oboch náprav, ten však príde neskôr. Paleta motorov je však chudobnejšia o litrový trojvalec, takže Golf už zaobstaráte len so štvorvalcom pod kapotou.

Foto: Volkswagen
Žiadúci účinok

Veľa fanúšikov ikonického modelu automobilke vyčítalo práve dizajn. Volkswagen zákazníkov vypočul, a tak novinka prichádza s drobnými vylepšeniami, ktorých cieľom bolo zatraktívniť vzhľad tejto ikony v automobilovom svete. Ako v prednej časti, tak aj v tej zadnej dostal Golf nový, krajší svetelný podpis. V niektorých výbavách dokonca dostal IQ.Light svetlomety s LED Matrix technológiou a novými diaľkovými svetlami, ktoré majú teraz dosvit až 500 metrov. Čerešničkou na torte pri týchto svetlách je podsvietené predné logo. Ďalšie zmeny na zovňajšku sú len ťažko badateľné, avšak celkovému vzhľadu to pomohlo.

Foto: Volkswagen
Radikálnejšie zmeny v interiéri

Na rozdiel od exteriéru novinky, v interiéri boli dizajnéri odvážnejší. Nový VW Golf disponuje najnovšou generáciou infotainmentu spolu s väčším centrálnym displejom. Teraz má uhlopriečku 10,4 alebo 12,9 palca, v závislosti od zvolenej výbavy. Zákazníci kritizovali absenciu podsvietených plôch pri ovládaní hlasitosti, a tak v modelovom roku 2024 sú už samozrejmosťou. Nový je tiež volant, pri ktorom automobilka opäť priznala nedostatok, a tak dotykové plochy tlačidlá nahradili klasické tlačidlá.

Foto: Volkswagen
Nabité technológiami

Súčasťou najnovšej generácie infotainmentu je aj nový hlasový asistent, prostredníctvom ktorého sa hlasom dajú ovládať funkcie  telefón, navigáciu, klimatizáciu, alebo sa dokonca opýtať na počasie. Integrovaný je aj Chatbot ChatGPT, ktorý vyhľadá akékoľvek informácie a odprezentuje ich pasažierom. Po modernizácii dostala ôsma generácia niektoré technologické prvky z drahších modelov. Ako príklad sa oplatí uviesť automatické parkovanie alebo 360-stupňový parkovací systém. Teraz dokonca novinka samostatne vyparkuje, a to aj bez prítomnosti šoféra na palube.

Foto: Volkswagen
Rozumné kroky pod kapotou?

Paleta motorov zostala dostatočne široká. Máte na výber z deviatich možností s rôznymi výkonmi a stupňami elektrifikácie. Vybrať si môžete z naftových motorov, mild-hybridov eTSI, plug-in hybridov pomenovaných eHybrid a GTE alebo verziu GTI bez elektrifikácie. Trojvalec s objemom 1,0 litra sa z ponuky nateraz vytratil. Základom je 1,5-litrový motor TSI s výkonom 85 alebo 110 kW. Poháňa prednú nápravu prostredníctvom manuálnej prevodovky. Manuál dostanete aj v základnej naftovej motorizácii. Tá má dvojlitrový štvorvalec s výkonom 85 kW. Jeho silnejšia, 110 kW verzia už je spriahnutá so 7-stupňovou DSG prevodovkou. S touto prevodovkou je spriahnutý aj 1,5 eTSI. Taktiež ponúkne výkon 85 a 110 kW. Základný plugin má výkon 150 kW, silnejšia verzia GTE dokonca až 200kW. Tieto verzie dostali batériu s takmer dvojnásobnou kapacitou – 19,7 kWh. Tú je teraz možné nabíjať výkonom až 11 kW.

Foto: Volkswagen
Nezabudli ani na legendu

Vo svete hothatchov je VW Golf GTI legendou. Preto si automobilka nemohla dovoliť jeho vynechanie z ponuky, aj keď naposledy so spaľovacím motorom. Vrcholná verzia dostala dávku výkonu navyše, obloženie interiéru z uhlíkových vlákien. V rámci decentných obmien sme dostali agresívnejšie nárazníky, nové disky kolies, nápis GTI na predných dverách a novú grafiku zadných svetiel. Vo vrcholnej verzii, samozrejme, nechýba najvyšší rad infotainmentu s ChatGPT, a po novom môžete mať v interiéri skutočný karbón. Pre fajnšmekrov máme aj smutné správy. Pod prednou kapotou síce zostal 2-litrový štvorvalec dopovaný turbom, ktorého výkon narástol na 265 koní, spriahnutý však je výhradne s automatickou prevodovkou DSG. S faceliftom sme mnoho získali, ale stratili sme legendárnu golfovú loptičku na hlavici radiacej páky.

 

Exit mobile version