startstop

VW Golf GTI TCR – najrýchlejší Golf GTI v sériovej podobe.

VW prinieslo k rakúskemu jazeru Wörthersee koncept najrýchlejšieho Golfu GTI. Maximálku má na 264 km/h a dostal také prvky, ktoré by ste dostali len pri najostrejšej verzii Golf R.

Volkswagen už spravidla každoročne pri tomto jazere predstavuje nejakú nadupanú novinku. Tento rok je to Golf GTI TCR. Koncept je inšpirovaný motoršportovým svetom, presnejšie šampionátom TCR, v ktorom aj samotná automobilka súťaží.

Samotná skica automobilu bola pustená do sveta ešte pred oficiálnym štartom podujatia, ktoré trvá od 9. – 12.5. Najvýkonnejšie GTI-čko dostalo nový nárazník s lesklými prvkami a všimnúť si taktiež môžete aj prepracovaných bočných tvarov s otvormi pre prívod vzduchu. Zadnému difúzoru dominuje výrazná dvojica koncoviek výfukov.

Farebnej škále budú z väčšej časti dominovať farebné odtiene charakteristické pre GTI. Novinkou však je šedý odtieň navrhnutý špeciálne pre tento model s označením Pure. Spolu s červenou, či bielou si s týmto odtieňom môžete objednať aj strechu v čiernej kontrastnej farbe.

Špeciálny bude aj interiér v prvej rade. Pre pasažierov sú pripravené športové sedadlá v spojení mikrovlákien a tkaniny. Športový vzhľad sedadiel umocňujú červené stredové časti a červené podšitie, ktoré dostal aj volant. Výraznú farbu nájdete aj na voľbe automatu, či bezpečnostných pásoch.

Pod kapotou sa po vzore ostatných GTI ukrýva preplňovaný dvojliter avšak s vyšším výkonom a to 213 kW a krútiacim momentom 370 N.m. Maximálny výkon dostanete v rozmedzí 5000 až 6800 ot./min. Výkon je prostredníctvom sedemstupňovej dvojspojkovej DSG prevodovky posielaný na prednú nápravu, pričom automobilu nechýba ani uzatvárateľný diferenciál. Počítajte však s obmedzenou rýchlosťou na 250 km/h. VW vám ju ale dokáže za príplatok odblokovať a zvýšiť na 264 km/h. Preto sa Golf GTI TCR stal najrýchlejším Golfom GTI, ktorý zamieri do sériovej produkcie.

Automobil dostanete na 18“ kolesách, ak vám však komfort nič nehovorí, môžete siahnuť aj po príplatkových 19“ diskoch. Za kolesami sa potom skrývajú vŕtané brzdové kotúčešpeciálne brzdové strmene. Súčasťou automobilu sú aj dva doplnkové chladiče, ktoré idú po vzore Golfu R aj do tejto novinky. Zmien sa dočkala aj výfuková zostava. Na prianie môžete mať výfukovú zostavu značky Akrapovič z titánu, ktorá bola doteraz výsadou „eRka“. K tomu môžeme prirátať aj o 20 mm nižší podvozok, adaptívnu reguláciu podvozku s normálnym, komfortným, či športovým režimom.

Novinku v showroomoch a u predajcov môžeme očakávať koncom tohto roku. Volkswagen svoj najnovší Golf však bude ponúkať aj na ostatných kontinentoch.

Exit mobile version