startstop

Alfa Romeo GTAmodificata – staré auto za cenu nového Ferrari

Foto: Totem Automobili

Na autosalóne v Ženeve môžete vidieť aj naozajstné chuťovky. Napríklad Alfu Romeo GTAmodificata. Upravená babička dosahuje výkon a cenu Ferrari.

Po päťročnej pauze spôsobenej celosvetovou pandémiou sa autosalón vrátil do švajčiarskej Ženevy. Síce v oveľa skromnejšom duchu ako tomu bolo v minulosti, ale predsa. Medzi tohtoročnými vystavovateľmi je len zlomok tradičných európskych automobiliek, ktoré dopĺňajú čoraz priebojnejšie automobilky z Číny. Okrem automobiliek tu majú svoje stánky aj rôzne tuningové firmy a spoločnosti zaoberajúce sa zákazkovou produkciou áut. V takom stánku je k videniu aj tento skvost – Alfa Romeo GTAmodificata.

Foto: Totem Automobili
Umelecké dielo

Naozaj nádherný restomod do Ženevy priniesla talianska firma Totem Automobili. Restomod GTAmodificata prináša legendárnu Alfu Romeo Giuliu GTAm do dnešného sveta. Originál vznikal koncom 60. a začiatkom 70. rokov minulého storočia a ide doslova o umelecké dielo na kolesách. Taliansky výrobca sa rozhodol obšťastniť len päť záujemcov s poriadne nabitými peňaženkami. Reinkarnovaná verzia dostala výrazne prepracovanú karosériu vyrobenú kompletne z uhlíkových vlákien. Pôvodné disky kolies nahradili kované, dvojdielne disky, založené na dobovom, retro dizajne. Síce tento kúsok pôsobí staro, využíva najmodernejšie technológie, využívané v automobilovom priemysle.

Foto: Totem Automobili
Prispôsobilo sa dobe

Taliani zlúčili kúsok histórie s najmodernejšou technológiou. Svetlomety tohto skvostu tak dostali svetlá s modernou LED technológiou, nové nápravy, alebo šesťpiestikové brzdy Brembo na prednej náprave, a štvorpiestikové na tej zadnej. Zoznamom moderných ekvivalentov by sme mohli pokračovať donekonečna. To najdôležitejšie sa však nachádza pod prednou kapotou. Ide o šesťvalcový motor s objemom 3,2 litra, ktorý je navyše dopovaný dvojicou turbodúchadiel. O tento motor sa postarala a ručne zhotovila talianska firma Italtecnica Engineering. Výsledkom je len 165 kilogramov vážiace monštrum. Jeho výkon je 809 koní a krútiaci moment 730 Nm. Tento brutálny výkon je prenášaný sekvenčnou prevodovkou výhradne na zadnú nápravu cez diferenciál s obmedzenou svornosťou. Agregát je možné točiť až do 8500 otáčok za minútu. V kombinácii s titánovou výfukovou sústavou je výsledkom dokonalá symfónia pre uši.

Foto: Totem Automobili
Exit mobile version