startstop

Dacia Duster vstupuje do predaja, poznáme ceny

Foto: Dacia

Duster je skutočne úspešným modelom, ktorý získal viac ako 40 ocenení a počas svojej 13-ročnej kariéry sa ho vyrobilo viac ako 2,2 milióna kusov. Predaj naďalej rástol a do roku 2022 bol Duster najpredávanejším SUV v Európe. Každý deň z výrobných liniek v rumunskom Pitesti zíde takmer 1 000 vozidiel Duster – to je približne jedno vozidlo každú minútu. Jeho posledná generácia sa predstavila koncom minulého roka.

Duster HYBRID 140

Pohonná jednotka HYBRID 140, ktorú Dacia použila v modeli Jogger na začiatku roka 2023, sa teraz dostáva aj do nového modelu Duster. Vychádza z osvedčených technológií používaných v rámci Skupiny Renault a pozostáva z 1,6-litrového štvorvalcového benzínového motora s výkonom 94 k, dvoch elektromotorov (motor s výkonom 49 k a vysokonapäťový štartér/generátor) a elektrifikovanej automatickej prevodovky. Tá má 4 prevodové stupne pre spaľovací motor a ďalšie 2 pre elektromotor. Táto kombinovaná technológia je možná vďaka absencii konvenčnej spojky. Regeneratívne brzdenie v kombinácii s vysokou kapacitou rekuperácie energie 1,2 kWh batérie (230 V) a účinnosťou automatickej prevodovky znamená, že až 80 % času jazdy v meste sa využíva v elektrickom režime, pričom úspora paliva v kombinovanom cykle predstavuje 20 % a v mestskom cykle až 40 %. Okrem toho vozidlo vždy štartuje v 100 % elektrickom režime.

Foto: Dacia
Duster TCe 130

Toto pohonné ústrojenstvo je prvým, ktoré zákazníkom poskytuje prvú úroveň elektrifikácie ponúkanú značkou Dacia. Kombinuje 1,2-litrový trojvalcový benzínový motor novej generácie s turbodúchadlom pracujúci v Millerovom cykle (optimalizovaná účinnosť a znížené čerpacie straty) s ľahkým 48V hybridným systémom. Ten podporuje spaľovací motor pri rozjazde a akcelerácii a znižuje priemernú spotrebu paliva a emisie o 10 %. Pôžitok z jazdy (zrýchlenie, akcelerácia) je v modeli Dacia Duster TCe 130 vyšší ako v súčasnom modeli TCe 130 vďaka podpore, ktorú poskytuje tento systém: vozidlo je citlivejšie a jeho jazda je plynulejšia. TCe 130 je k dispozícii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou pre verzie 4×2 a 4×4.

Foto: Dacia
Duster ECO-G 100

Dacia, nesporný líder v oblasti LPG v Európe, je jediným výrobcom, ktorý ponúka dvojpalivový benzín a LPG pod označením ECO-G na všetkých svojich modeloch s vnútorným spaľovaním. Aj nový Duster využíva túto technológiu priamo z výroby, čo zaručuje bezpečnosť a spoľahlivosť. Pri prevádzke na LPG vypúšťa Dacia Duster ECO-G 100 v priemere o 10 % menej emisií ako ekvivalentný benzínový motor. Ponúka dojazd až 1 300 km vďaka dvom nádržiam s kombinovaným objemom takmer 100 litrov: 50 litrov benzínu a 50 litrov LPG (inštalované pod podlahou batožinového priestoru, čím sa zachováva jeho objem). Prepínanie z jedného paliva na druhé je okamžité a nepostrehnuteľné vďaka prepínaču integrovanému do palubnej dosky.

Foto: Dacia
Tak ako je to s cenami?

Základná cena za stupeň výbavy Essential s motorom ECO-G je 17 490 eur. Benzínový motor TCe 130 sa dodáva vo výbave Journey za 21 890 eur. Verzia s pohonom všetkých kolies stojí 24 290 eur. Hybrid má cenu stanovenú na sumu 25 290 eur. Základná výbava Essential dostupná len pre motor ECO-G obsahuje napríklad oceľové 16-palcové disky kolies, výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant potiahnutý umelou kožou, tempomat, zadné parkovacie senzory, elektricky ovládané a vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá, manuálnu klimatizáciu či multimediálny systém so 4 reproduktormi.

Výbava Expression je takisto dostupná len pre motor ECO-G a obsahuje napríklad 17-palcové zliatinové kolesá, čalúnenie v kombinácii látka/denim tkanina či odnímateľný držiak na smartfón. Cena vozidla s touto výbavou je stanovená na sumu 18 990 eur. Výbavy Journey a Extreme zahŕňajú napríklad zadnú parkovaciu kameru, predné hmlové svetlomety, automatickú 1-zónovú klímu, hands-free kartu pre bezkľúčový prístup a štartovanie, indukčnú nabíjačku či multimediálny systém s 10-palcovou obrazovkou a 6 reproduktormi.

Doplnková výbava je tvorená paketmi. Paket Winter s vyhrievaním predných sedadiel a volantu stojí 300 eur, Paket Parkovanie s prednými, bočnými a zadnými parkovacími senzormi, kamerovým systémom Multiview a systémom sledovania mŕtveho uhla stojí 500 eur a Paket Technológie s navigáciou, indukčnou nabíjačkou a elektronickou parkovacou brzdou stojí 550 eur.

Foto: Dacia
Zopár praktických prvkov

Predné a zadné spodné nárazníky nie sú lakované. Skutočnosť, že sa nepoužíva žiadna
farba, je výhodná nielen pre životné prostredie, ale aj pre zákazníkov: nárazníky nikdy
nestratia svoju pôvodnú farbu, a to ani v prípade poškriabania alebo odretia.
Chrániče bočných prahov, chrániče podbehov kolies, trojuholníky predného nárazníka,
predné a zadné nárazníky a lišty zadného nárazníka sú vyrobené z nového
robustného materiálu, ktorý navrhli inžinieri značky Dacia a chemická spoločnosť
LyondellBasell: Starkle. Materiál Starkle, ktorý bol predstavený na koncepčnom
vozidle Manifesto, obsahuje až 20 % recyklovaného materiálu. Výsledkom tohto zloženia sú biele častice vytvárajúce škvrnitý efekt, ktorý chcela Dacia zvýrazniť tým, že sa vyhla
použitiu akejkoľvek ďalšej farby.

Exit mobile version