startstop

Chevrolet Blazer je po 13-tich rokoch späť a v najlepšej forme!

Chevrolet na európskych trhoch je možné vidieť len zriedka. Na svojom domácom trhu v Amerike však svoju ponuku rozširuje. Na scénu prichádza päťdverové SUV s pomenovaním Blazer.

Chevrolet Blazer sa na domácom americkom trhu začne predávať začiatkom roka 2019 a do ponuky sa tento model vracia po 13 rokoch. Chevrolet (K5) Blazer bolo pôvodne veľké dvojdverové SUV ponúkané v dvoch generáciách medzi rokmi 1969 až 1994. Jeho nasledovník s označením S10 Blazer bol taktiež známy ako GMC Jimmy a jednalo sa taktiež o SUV ponúkané v dvoch generáciách v rozmedzí rokov 1982 až 2005.

Na prvý pohľad je vidno, že novinka je inšpirovaná Camarom. Prezrádzajú to predné úzke svetlomety, či výrazná maska chladiča. Najvýraznejšia podoba bude pri verzii Blazer RS s čierno lakovanou maskou, zatiaľ čo verzia Premier bude celochrómová.

Výkonný riaditeľ Chevroletu, John Cafaro tvrdí: „Na cestách vyzerá impozantne, v srdci však zároveň spĺňa všestrannosť ako každé SUV a crossover od značky Chevrolet.“

Výrazný exteriér dopĺňa športový interiér s guľatými výduchmi ventilácie a v dnešnej dobe už potrebnou obrazovkou multimediálneho systému. Dotykový displej má uhlopriečku 8“ a chýbať nemôže kompatibilita s Android Auto, Apple CarPlay, či pripojenie na Wi-Fi.

Chevrolet sľubuje aj priestor pre päticu cestujúcich a veľké možnosti individualizácie vzhľadu interiéru. Pasažieri budú môcť využiť až šesť USB portov k svojim potrebám. K dispozícií bude aj bezdrôtové nabíjanie alebo elektronicky uzamykateľný box pred spolujazdcom.

Čo sa však bude skrývať pod kapotou? Američania budú ponúkať na výber z dvoch motorov. Základnou hybnou silou bude benzínový štvorvalec s objemom 2,5-litra s výkonom 227 kW. Ten bude neskôr doplnený o 3,6-litrový vidlicový šesťvalec s výkonom 365 kW.

Oba motory budú spárované s deväťstupňovou automatickou prevodovkou. K výberu bude aj pohon všetkých kolies. Blazer bude dokonca ponúkať aj dve verzie. Základným systémom bude umožniť odpojenie zadnej nápravy a to hlavne kvôli spotrebe paliva. Vyššia špecifikácia využíva vyspelejší systém s dvoma spojkami, ktorý zaisťuje dokonalú trakciu za každých podmienok.

Exit mobile version