Športové coupé a roadster modelu TT dostanú novo pretváranú jednorámovú mriežku do predného nárazníku. Pozornosť dostali aj vylepšené nárazníky a prívod vzduchu, prerobili sa tiež aj bočné obloženia. Zákazníci budú mať možnosť si vybrať aj s viacerých typov kolies a farieb – Turbo Blue a Pulse Orange.

História modelu sa tiahne svetom už od roku 1995, kedy bol predstavený prvý koncept TT. Auto bolo postavené pre potešenie z jazdy a svojim špecifickým dizajnom sa stalo ikonou. Prvé Audi TT Coupé prišlo na trh v jeseni 1998 a prvý TT Roadster o rok neskôr. Momentálne sa úspechu tešia už tri generácie nemeckej automobilky, a tá posledná dostane facelift.

 

Automobilka tiež uviedla, že plánuje vyrobiť iba 999 kusov, pričom všetky budú mať navyše špeciálne znaky a matné Audi krúžky po stranách. Táto ,,limitovaná“ edícia tiež dostane 19-palcové kolesá s piatimi lúčmi, čierne brzdové kotúče a ďalšie osobité detaily. Audi TT 20 Years bude k dispozícii ako coupé či roadster a približne 80 kusov bude rezervovaných výhradne pre amerických zákazníkov.

 

Pod kapotou ostane 2,0-litrový motor s turbom. Model 40 TSFI má aktuálne 147 kW pri 4300 ot/min. Druhá výkonnejšia verzia 45 TFSI má 245 koní pri 5000 ot/min a čisto športový model TTS ponúka zasa 306 konských síl pri 5400 ot/min. Hlavným rozdielom medzi základnou TT a TTS je, že TTS je dostupná len so sedemstupňovou prevodovkou s dvojitou spojkou S-tronic (DSG). Klasická verzia má však na výber šesťstupňovú manuálnu prevodovku, čo znie ako väčšia zábava.

 

Napriek všetkému, automatické prevodovky sú už dnes prepracovanejšie ako kedysi. A tak asi nebude problém zvyknúť si na ,,dokonalé“ preraďovanie. Na 100 km/hod sa dostane iba za 4,5 sekundy. Niet sa čo diviť, je to malé a ľahučké auto.

Virtuálny kokpit bol tiež prepracovaný a bude na výber z dvoch štandardných zobrazovacích režimov – Classic a Infotainment, s voliteľným režimom Sport. Špeciálna edícia TT 20 Years prinesie so sebou pôvodnú eleganciu ,,baseballovej“ kože. Kabína je zdobená v známom odtieni hnedého automobilu Nimbus.

Zdroje: Audi | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokDruhá generácia crossoveru Audi Q3 je tu! Čo od nej môžeme očakávať?
Nasledujúci článokRace! Audi RS6 Avant: Ultimátny kombík z Južnej Afriky