Len pred nedávnom sme Vás informovali o tom, že Volkswagen začína pomaly ponúkať motor 1,5 TSI vo všetkých svojich modeloch. Podobne na tom je v súčasnosti aj jeho česká dcérska spoločnosť Škoda. Tá pre český trh zverejnila nový modelový rok, ktorý priniesol viacero zmien aj pod hlavne kapotou.

Za všetko hovorí fakt, že Octaviu si už nebudeme môcť nakonfigurovať s väčším motorom ako je 1,6 TDI. Zmeny sú zatiaľ snáď len dočasné, nakoľko v aktualizovanom konfigurátore chýba aj model Octavia RS.

Čo to pre nás znamená?

Ak si teda budete po novom chcieť vyskladať novú Octaviu, na výber budete mať z dvoch druhov benzínových a jedného druhu naftového motoru. Modelový rok 2019 vďaka prísnejším emisným normám z ponuky vyradil obľúbený agregát 2,0 TDI vo všetkých výkonových verziách a rovnako tak 1,8 TSI.

Namiesto toho tu nájdeme motor 1,0 TSI s výkonom 85 kW či ekvivalent k 1,4 TSI v podobe „jedna-päťky“. Tá má výkon 110 kW, pričom vo verzii liftback sú oba agregáty dostupné s manuálnou a aj automatickou prevodovkou. Pri verzii kombi je 1,0 TSI dostupný len s automatom. Pre milovníkov dieslu je na výber motor 1,6 TDI s výkonom 85 kW. Ako je už vyššie uvedené, model RS či RS245 v aktuálnej ponuke nefiguruje. Postupne však určite bude opätovne zaradený do katalógu rovnako ako motor 2,0 TDI.

A čo Superb?

Superb je pre škodovku rovnako dôležitý ako Passat pre VW. Preto aj tento model dostal novú ponuku motorov. Tí čo majú radi klasický benzínový pach, ale pravdepodobne zostanú sklamaní. V aktuálnej verzii českého konfigurátora nie je možné vyskladať Superb s motormi TSI. Je tu na výber len verzia dieslu 2,0 TDI s výkonom 110 respektíve 140 kW. V prípade silnejšieho z nich, je možné počítať len s automatom a naopak pri slabšom výkone len s manuálom. Oba agregáty sa dajú objednať aj s pohonom 4×4. Tieto zmeny sú však len dočasné, nakoľko už čoskoro by sme mali vidieť faceliftovaný model českej vlajkovej lode.

Zdroj: Škoda.cz

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTestovali sme nový Citroen C4 Cactus, skutočne perfektný podvozok!
Nasledujúci článokAký zisk majú automobilky za každý predaný kus?
Som študentom Fakulty Elektrotechniky a Informatiky STU. Vo svojom voľnom čase sa venujem najmä technologickým novinkám z oblasti IT a autonómnych technológií. Sledovanie noviniek a pokrokov v automobilizme patrí medzi moje najväčšie koníčky. Najviac častu trávim sledovaním koncernu VW a taktiež elektromobilitou a vecami s ňou spojenými.