Model Lada 4×4, predtým známy ako Niva, sa predstavil na tohtoročnom autosalóne v Moskve. Patrí medzi nekompromisné off-roady podobne ako Land Rover Defender a má podobnú úlohu vo firme ako robustný talizman pre ruského výrobcu automobilov.

Niva sa začala vyrábať v roku 1977 uvedením 3-dverového modelu s 1,6-litrovým motorom. O 41 rokov neskôr môžeme byť svedkami znovuzrodenia tohto neskutočne odolného vozidla. Dizajnovo sa však nový model Lada 4×4 na svojho staršieho brata podobá len okrajovo.

Model 4×4 prináša zo sebou náznaky štýlu zo súčasného sortimentu značky Lada. Jedná sa najmä o niekoľko dizajnových prvkov v štýle X inšpirovaných populárnym modelom X-Ray. Zahŕňa to napríklad prednú masku v tvare X, svetlomety v tvare X a 3D X-tvarovanie na boku vozidla.

Trojdverová Lada sedí na 21-palcových kolesách s vysokou svetlou výškou. Veď predsa, Lada by inak ani nevyzerala ako Lada! V interiéri sa nachádzajú dve veľké obrazovky pre „zábavu“. Treba predsa priniesť do klasiky niečo moderné.

Keď už hovoríme o tej modernosti – Lada 4×4 si po svojom staršom bratovi nechala iba siluetu strechy a predné smerovky umiestnené hore v kapote. Celkovo je exteriér aj interiér na Ladu trošku futuristický, to však neznamená že nezožne úspech.

Ako súčasť svojho prebiehajúceho plánu obnovy a vzkriesenia, Lada, ktorá je teraz súčasťou skupiny Renault, obnovuje svoj sortiment. Jej plány v sebe nesú uvedenie ôsmych nových modelovdeviatich faceliftov do roku 2026. Lada tiež ukázala okrem modelu Lada 4×4 v Moskve aj modely Grant, Vesta Sport, Vesta Sport CrossX-Ray.

Lada sa stala stálicou a je najobľúbenejšou automobilovou značkou v Rusku. Jej aktuálny podiel na domácom trhu je 19,4 %. Plán obnovy ruskej automobilky sa zameriava na zvýšenie tohto podielu na 20 % a tiež na zvýšenie vývozu. Aktuálne sú modely Lada dostupné v 34 krajinách. 

Pozrite si aj naše zábavné video so súčasnou Ladou 4×4!

Zaujímavosťou je, že v 90. rokoch vznikol nástupca populárneho ruského off-roadu, ale kvôli finančným problémom nakoniec projekt s označením VAZ 2123 dotiahol do konca Chevrolet. AvtoVAZ mu vtedy nechal aj práva na používanie názvu Niva. Ruská klasika sa tak musela premenovať na Ladu 4×4.

Zdroje: Lada | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTest Kia Ceed 1.6 CRDi: Golf má problém!
Nasledujúci článokŠkoda Vision RS ukazuje, akým smerom sa bude uberať športová divízia značky!