Charakteristika nového modelu značky. Dojazd viac ako 400 kilometrov a výkon viac ako 400 koní.

Značka Mercedes-Benz na autosalóne v Paríži v roku 2016 predstavila štúdiu elektromobilu EQ. Teraz po zhruba dvoch rokoch, sme sa dočkali prvého modelu svojej novej rady elektromobilov EQ. Prišla oficiálna podoba plánovaného SUV nesúce označenie EQC. Jeho konkurenti sú veľmi dobre známi, keďže ide o elektromobil. Najnovším z nich je určite Jaguár I-Pace. Známejší konkurenti zrejme budú Audi e-tron a SUV od značky Tesla.

Ak vám je známa modelová politika Mercedesu-Benz určite vám je jasné, že C v názve nového modelu bude odkazovať na aktuálny model so spaľovacím motorom Mercedes-Benz GLC. Ktoré naväzuje na známi sedan strednej triedy model C. Autá majú podobný interiér, stupne výbav atď. Napovedajú o tom aj vonkajšie rozmery. Model EQC je o 105 milimetrov dlhší a 315 milimetrov nižší. Na dĺžku má nové SUV 4761 mm, šírka je 1884 mm, a výška 1624 mm. Základný objem kufra je 500 litrov. Pohotovostná hmotnosť auta je 2425 kg.

Pri pohľade do interiéru je zrejmé, že Mercedes-Benz sa nesnaží dizajnom omráčiť a zaujať napríklad ako tomu bolo pri uvedení modelov radu „i“ od značky BMW. Tie sú doslova futuristické. Tu máme možnosť vidieť, že mercedes len rozvíja a zdokonaľuje súčasnú filozofiu a štýl značky. Správne dedukujete, že použili dva 10,25 palcové displeje na stredovej konzole. Čerešničkou na torte by malo byť, že zákazník má možnosť výberu čalúnenia z recyklovateľných materiálov.  

Novému SUV k pohonu slúži dvojica elektromotorov. Obe nápravy majú po jednom, výrobca udáva papierový kombinovaný výkon 408 konských síl. Hodnota krútiaceho momentu je 765 Nm.

Výkon je prenášaný na všetky štyri kolesá pomocou systému pohonu z vektorovaním krútiaceho momentu pre každé koleso. Elektromotory čerpajú energiu z lithium-iontovej batérie z kapacitou 80 kWh, jej hmotnosť je 650 kilogramov.  Zrýchlenie z 0 na 100 km/h by malo byť tesne nad 5 sekúnd. Mercedes-Benz predstavuje finálny model, avšak do výroby zamieri až v roku 2019.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTest Peugeot 308 SW GT 2,0 BlueHDi: Ponúkne 400 Nm no zvuk z reproduktorov…
Nasledujúci článokUž zajtra, výstava historických automobilov Hennessy Classy v Bratislave!