startstop

SEAT predstavuje novú vlajkovú loď a konkurenta pre Kodiaq: SUV Tarraco

Seat predstavuje novú vlajkovú loď a konkurenta pre Kodiaq: SUV Tarraco

SEAT podľa očakávaní predstavil svoje veľké SUV, ktoré bude konkurenciou pre koncernového brata z Mladej Boleslavi: SUV s názvom Tarraco.

Prečo práve Tarraco? Model bol pomenovaný po stredomorskom antickom meste Tarragona, historickom a kultúrnom centre s inšpirujúcou historickou architektúrou. No na pomenovaní nového veľkého SUV zo Španielska sa podieľali obyčaní ľudia: v záverečnej fáze ankety #SEATseekingName hlasovalo vyše 140 000 fanúšikov značky.

Najnovší model, navrhnutý a vyvinutý v centrále značky SEAT Martorell (Barcelona) a vyrábaný v koncernovom závode v nemeckom Wolfsburgu, je tretím prídavkom v rámci ofenzívy modelov SUV španielskej značky: doplní menších bratov Atecu a Aronu. Zároveň ukazuje cestu, akou sa bude uberať dizajn budúcich modelov značky.

Rozmery a dizajn

Tarraco je postavené na modulárnej platforme koncernu Volkswagen s priečne uloženým motorom, ktorá je známa pod skratkou MQB-A. Podvozok bude voliteľne vybavený adaptívnymi tlmičmi pruženia DCC (Dynamic Chassis Control) s prepínateľnými režimami. Na dĺžku má španielske SUV 4735 mm (Kodiaq pre porovnanie 4697 mm) a na výšku 1658 mm (Kodiaq 1655 mm).

Vpredu je možné vidieť dizajnovú evolúciu automobilky: pomerne úzke a hranaté predné svetlomety ukrývajú LED technológiu a typickú trojuholníkovú grafiku denných svetiel. Seat tvrdí, že Tarraco bude mať 100 % technológiu LED pri obidvoch verziách výbavy Xcellence a Style.

Zadnú časť zvýrazňuje nízka nakladacia hrana dverí, ale najmä spojené zadné svetlá, ktoré sú spájané najmä s drahším koncernovým súrodencom so štyrmi krúžkami v znaku. Zadné svetlá budú taktiež vybavené dynamickými smerovkami.

Tarraco bude k dispozícii v ôsmich farbách: Dark Camouflage, Oryx White, Reflex Silver, Atlantic Blue, Indium Grey, Titanium Beige, Deep Black a Urano Grey.

Motory a technológie

Čo bude pod kapotou? Žiadne prekvapenie sa nekoná, Tarraco dostane dva benzínové a dva naftové štvorvalce. Benzínovým základom bude štvorvalec 1,5 TSI s výkonom 110 kW (150 k) v štandarde so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom predných kolies. Sekunduje mu benzínový dvojliter produkujúci 140 kW (190 k). Ten v základe dostane 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku DSG a pohonu všetkých kolies 4Drive. Na vlas rovnaké výkony majú aj dve dvojlitrové dieselové verzie. SEAT však sľubuje, že Tarraco neskôr dostane alternatívne pohonné agregáty.

Seat predstavuje novú vlajkovú loď a konkurenta pre Kodiaq: SUV Tarraco

Samozrejme, do voliteľnej výbavy dostane Tarraco najmodernejšie asistenčné systémy, ktoré dnes koncern Volkswagen ponúka. Menovite to bude napríklad Lane Assist a Front Assist vrátane rozoznávania cyklistov a chodcov, ktoré budú v základnej výbave, či doplnkové systémy ako monitorovanie mŕtvych uhlov Blind Spot Detection, rozoznávanie dopravných značiek Traffic Sign Recognition, asistenčný systém pre jazdu v dopravnej zápche Traffic Jam Assist, adaptívny radarový tempomat ACC (Adaptive Cruise Control), asistent diaľkových svetiel Light Assist a asistenčný systém pre prípad zdravotného kolapsu vodiča Emergency Assist.

Zaujímavosťami sú systémy ako automatické núdzové volanie pri nehode eCall, bezpečnostný systém Pre-crash Assist a asistenčný systém pri prevrátení Rollover Detection.

Seat plánuje uviesť Tarraco do predaja hneď začiatkom budúceho roka. Bude zaujímavé sledovať boj medzi Českom a Španielskom na trhu SUV.

 Zdroje: Seat | startstop.sk

Exit mobile version