startstop

Volkswagen má so svojim elektrickým I.D. Buzz veľké plány

Nemecký Volkswagen už dávnejšie prezentoval štúdiu I.D. Buzz, ktorá je akýmsi znovuzrodením legendárneho VW Bulli. Ten patril hlavne v radách hippies k veľmi obľúbeným. A práve na to sa chce odvolávať aj štúdia, ktorá sa už čoskoro dočká finálnej podoby. Samozrejme sa bude jednať o elektromobil, presne tak ako to v nemeckom koncerne čoraz viac “letí”.

Mnohých isto zaujme, že I.D. Buzz nebude len cestovnou dodávkou. VW na autosalóne v Hannoveri prezentoval aj úžitkovú verziu svojho nového elektrického modelu. Ten vzbudil hlavne v radoch podnikateľov veľký záujem.

To by mal byť dôvod, pre ktorý sa zástupcovia nemeckej značky rozhodli, že I.D. Buzz Cargo sa už v blízkej budúcnosti dočká sériovej podoby. Záujem by mal byť tak veľký, že v jeho stopách pravdepodobne pôjde aj veľmi obľúbený Transporter. Ale poďme späť k štúdiovej novinke. Tá by mala byť postavená na modulárnej platforme MEB, ktorá sa postupne dostane do viacerých modelov.

Hlavným kladom tejto platformy je jej modularita a možnosť zväčšovania a zmenšovania presne podľa potrieb automobilky. I.D. Buzz by mal v podlahe disponovať veľkým množstvom akumulátorov, ktoré majú mať kapacitu až 111 kWh. Nosnosť automobilu by mala byť na úrovni 800 kilogramov. Ak dosadíme tieto hodnoty do rovnice dojazdu, dostaneme hodnotu 550 kilometrov. Výkon elektromotorov bude podľa výrobcu na úrovni 150 kW. Volkswagen taktiež uviedol, že vďaka rýchlonabíjaniu bude možné dobiť 80% kapacity akumulátorov už do 15 minut. Ďalšou zaujímavosťou je, že vozidlo bude mať solárnu strechu, ktorá bude počas slnečných dní schopná predĺžiť dojazd o ďalších 15 kilmetrov.

Okrem zmienenej minidodávky bol na autosalóne v Hannoveri odprezentovaný aj vodíkový Crafter. Ten vychádza z modelu e-Crafter, no dostal špeciálnu úpravu. Elektrickú podlahu v tomto prípade nahradili vodíkové nádrže a palivové články. Podľa prvotných testov by takáto dodávka mala byť schopná prejisť 500 kilometrov len na 7,5 kilogramu vodíka. Zdá sa teda, že v nemecku to s ekológiou myslia skutočne vážne a už nechcú dosputiť podobný škandál akým bol dieselgate.

Exit mobile version