GPS a ďalšie rôzne displeje v aute sú skvelé na to, aby nás dostali z bodu A do bodu B. Niektoré firmy však prišli na ešte lepší spôsob, ako si užiť nerušene cestu. Odpoveďou je rozšírená realita. Bude podľa Vás patriť k technológiám budúcnosti?

V podstate si stačí predstaviť scénu z Terminátora, kde sa Arnold rozhliada po ľuďoch okolo. V tom istom momente sa mu pri pohľade na nich objavujú informácie – o koho ide, aké má povahové črty. A podobná rozšírená realita by mohla fungovať aj v autách. Mnohé prístrojovky by v budúcnosti mohli spracovávať a reprodukovať informácie rovnako, ako Arnold. 

Napríklad BMW už v niektorých svojich vozidlách ukázalo implementované čelné sklo, ktoré zobrazuje základné informácie, ako je napríklad rýchlosť a ďalšie upozornenia. Porsche a Hyundai takisto investujú do rozšírenej reality v autách v spolupráci s firmou WayRay.

Ako ale funguje displej AR? Rozšírená realita (AR) dokáže identifikovať pred vozidlom predmety a chodcov, ale zároveň prekryje obraz, ktorý vodič reálne vidí. Ak sa príliš rýchlo približujete k autu pred Vami, objaví sa na ňom červená výstražná značka a ukáže sa šípka, aby ste z tejto situácie mohli vymanévrovať skôr, ako sa s daným vozidlo zrazíte.

Momentálne je jeden z lídrov na trhu v tomto technologickom segmente už vyššie spomínaná firma WayRay. Zariadenie je vlastne jeden z nenáročných systémov infotainmentu v aute, ktorý zobrazuje obsah ako pre vodiča, tak pre ostatných cestujúcich. A pritom žiadnym spôsobom nebráni vo výhľade.

Ďalším produktom AR je Navion – vôbec prvý holografický navigačný systém AR pre automobily. Kompaktné zariadenie je diskrétne umiestnené na palubnej doske. Poskytuje informácie o trase, detaily navštívených výletov a ostatné ukazovatele, a to v reálnom čase. Celý obsah sa zobrazuje presne tam, kde to vodič potrebuje – na ceste pred ním.

Nie sú pri to potrebné žiadne okuliare ani špeciálne „pokrývky hlavy“. Nebolo by úžasné počas cesty na nejaký ten výlet vidieť na čelnom okne, čo sa nachádza pred Vami? Hrady, zámky, prírodné pamiatky či podujatia, o ktorých ste ani nevedeli, že ich v ten deň navštívite. Je len otázkou času, kedy tento užitočný prvok zaboduje u viacerých výrobcov vozidiel.  

Predstavte si, že auto celý čas zaznamenáva a ukladá informácie, ktoré zozbiera. Čo ak Vám auto dokonca ponúkne na splnenie nejaké úlohy a zlepší Vaše vodičské schopnosti? Podľa mňa je to stále lepší spôsob, ako priniesť nové technológie do auta, ako si sadnúť do autonómneho auta.

Zdroje: startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTest Mazda 6 Wagon 2.0 Skyactiv-G, tretí facelift vybrúsil diamant!
Nasledujúci článokAutosalón Paríž: Na aké novinky sa môžeme tešiť?