Dostupných áut, ktoré dokážu vyčariť úsmev na tvári, nie je nikdy dosť. Bohužiaľ, kvôli emisným normám a možno v neposlednom rade aj nezáujmu zákazníkov táto kategória áut pomaly, ale isto vymiera. Alebo predsa len existuje nádej? 

Japonská automobilka sa znova snaží spôsobiť rozruch. Po vzkriesení legendárnej Supry by sa nástupcu mohol dočkať aj roadster MR2. No je možné, že to bude úplne odlišné auto, ako jeho predchodcovia….

No vyjadrenia Toyoty by sme iste mali brať s určitou rezervou. Tak napríklad toľko ospevovanú Supru sme ešte stále nemali možnosť vidieť naživo. Odhalí sa totiž až budúci rok v januári na autosalóne v americkom Detroite. A to je presne 5 dlhých rokov od prvého predstavenia konceptu FT-1, ktorý bol de facto predzvesťou Supry. Práve to nekonečné čakanie je dôvodom, prečo sú automobiloví fanúšikovia voči Toyote už tak trochu skeptickí.

No skúsme sa pozrieť na fakty bez emócií. Japonská automobilka totižto v priebehu posledných mesiacov už niekoľkokrát naznačila, že sa na scéne znova objaví meno MR2. Tak napríklad európsky viceprezidenta pre predaj a marketing, Matt Harrison, na parížskom autosalóne pred niekoľkými týždňami vyriekol, že momentálne sa nachádzajú „vo fázach diskusií o návrate modelu na scénu“.

Odkazoval tiež na „troch bratov“ – termín, ktorý v minulosti používal aj šéf spoločnosti Akio Toyoda a šéf vývoja Supry, Tetsuya Tada. Pod troma bratmi rozumieme tri športové modely značky, teda konkrétne Supru, GT86 a zatiaľ neznámy tretí model, ktorým by mohla byť MR2. No ako to už vo svete chodí, zrejme to také ružové nebude.

Ak by sme predsa len boli svedkami návratu MR2-ky, podľa britského portálu Autocar to s vysokou pravdepodobnosťou iné auto, ako jej predchodcovia. Iný bude predovšetkým pohon: podľa všetkého by malo ísť o elektromobil, no stále by si mal zachovať istý fun factor. Batérie by mali byť umiestnené v podlahe, čo znižuje ťažisko, a elektromotory by mali byť umiestnené v zadnej náprave.

Nech už sa stane čokoľvek, je pravdepodobné, že nás čaká niekoľko rokov čakania… Skráťme si ich pripomenutím si histórie jedného výnimočného modelu.

História Toyota MR2

1. generácia W10 (1984 – 1989)

Toyota MR2 bola odvodená z dizajnérskeho cvičenia z roku 1976. Vtedajšie zadanie bolo: auto, ktoré bude prinášať radosť za volantom (nemusí to nutne byť športové auto), no pritom si zachová rozumnú spotrebu paliva. A tak sa aj stalo. Malý roadster s výhou okolo jednej tony poháňal v strede umiestnený štvorvalec s objemom 1,5, respektíve 1,6 litra s výkonom od 84 kW (114 koní) až po 96 kW (130 koní) v závislosti od trhu, na ktorom sa predávala. Neskôr však prišla verzia s kompresorom, ktorá produkovala slušných 108 kW (147 koní).

 

2. generácia W20 (1989 – 1999)

Druhá generácia s prezývkou „malé Ferrari“ prišla už po piatich rokoch od predstavenia tej prvej. A zmeny boli vidieť už na prvý pohľad. Auto narástlo do všetkých rozmeroch a, samozrejme, narástla aj váha. Konkrétne o 160 – 180 kilogramov v závislosti od verzie. Stále pomerne ľahké auto poháňal znova v strede umiestnený motor, no tentokrát to bol dvojliter, respektíve 2,2-liter. Čerešničkou na torte bol turbom prepĺňaný dvojliter označený ako 3S-GTE. Výkon sa pohyboval od 97 kW (132 koní) až po 180 kW (245 koní) v prípade prepĺňanej verzie. 2. generácia sa s malými zmenami vyrábala presne 10 rokov.

 

3. generácia W30 (1999 – 2007)

Pri vývoji tretej generácie s v Toyote rozhodli vydať sa inou cestou. Auto zmenšili a s ním aj motor. Tretia generácia váži tesne pod 1 tonu a poháňal ju 1,8-litrový atmosférický štvorvalec 1ZZ s výkonom 103 kW (140 koní).

Zdroje: carthrottle | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokRolls-Royce vzdáva poctu československým pilotom unikátnym Bespoke Dawn!
Nasledujúci článokFaceliftovaný Renault Kadjar prináša modernejší interiér a nové motory