BMW radu 4 pomaličky odchádza do automobilového dôchodku a lúči sa s ňou aj továrenský úpravca, Alpina. Tá najnovšie posilnila už dosť výkonný kabriolet a coupé B4 S a ponúkajú ich v limitovanej edícii.

Alpina však nie je len dvorným úpravcom značky BMW, ale preslávila sa taktiež aj nasadzovaním vozidiel do závodov. Staršie vozidlá tejto značky sú čoraz viac vyhľadávané zberateľmi, no ani tie najnovšie počiny nestoja zrovna málo peňazí. Stále tak ide o akýsi exkluzívny tovar. Nechýba im luxus, výkon a prvotriedne materiály. Alpina však nie je klasifikovaná ako tuner, ale ako automobilka, aj keď úzko spolupracuje s bavorskou značkou.

Najnovšou novinkou je limitovaná edícia modelu B4 S, teda automobilu, ktorý vychádza z končiaceho BMW radu 4. Radový šesťvalec s objemom 3,0 litra s dvoma turbami má po úprave výkon krásnych 332 kW (452 koní) pri 5 500 ot./min. Jazdné výkony sú taktiež určite impozantné, škoda len chýbajúcej manuálnej prevodovky. Všetky Alpiny používajú automatickú prevodovku ZF 8HP70 s ôsmimi stupňami a systémom Switch-Tronic a pádlami pod volantom. Žiaľ, ani ostatné mníchovské automobily na tom nie sú inak.

Kupéčko so zadným náhonom atakuje 100-kilometrovú hranicu v priebehu 4,3 sekundy a môže uháňať do rýchlosti 306 km/h. Pokiaľ by ste však siahli po verzii s pohonom všetkých kolies (no s volantom na ľavej strane) tak hranicu 100 km/h dosiahnete o štyri desatinky skôr, no maximálka sa zastaví na hodnote 303 km/h. Kabrio s výhradne zadným pohonom dokáže zrýchliť rovnako ako coupé a taktiež vie ísť cez 300 km/h, konkrétnejšie 302 km/h. Vozidlá tak dokážu poraziť továrenskú M4 a žiadny obmedzovač ich nezastaví.

Alpina však vyrobí iba 99 kusov pre celý svet. Od vypredaných B4 S sa táto limitka líši nielen výkonom, ale aj dizajnom kolies a štvorice výfukov. Taktiež informáciami, že ide naozaj o unikát. Nápis „Edition 99“ nájdeme na palubnej doske s logom Alpiny, charakteristický hliníkový štítok s poradovým číslom vyrobeného kusu a taktiež aj podpis samotného zakladateľa Burkarda Bovensiepena na motorovej časti .

Limitovanú edíciu už je možné objednať a prví zákazníci sa jej dočkajú až v druhej polovici nadchádzajúceho roka. Základné ceny sa pohybujú od 88 900 € do 96 100 €. Za pohon všetkých kolies si priplatíte 2 900 €. Nezabúdajte však, že nejde o obyčajné „BéeMWéčka“, ale naozaj o unikátne kúsky za relatívne prijateľné peniaze.

Zdroje: bmwblog | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJbmwblog.com
Predchádzajúci článokFord chystá 4-dverový Mustang. Mohol by byť odpoveďou na rodinnú zábavu!
Nasledujúci článokTest Mini Cooper D, britská vlajka na nemeckom podstavci s naftovým trojvalcom!