Blížime sa ku koncu jednej automobilovej éry. Volkswagen Beetle bude čoskoro minulosťou. Je to tak trochu zvláštne predstaviť si automobilku bez modelu, ktorý ju v podstate vytvoril. Volkswagen to vie, a preto prichádza so štýlovou Final Edition.

Originálny Volkswagen Beetle, alebo teda po našom Chrobák, nepotrebuje žiadne siahodlhé predstavenie. Z kuriózneho konceptu ľudového auta sa zmenil na európsky ekonomický fenomén. No ku koncu svojho života sa stal obeťou svojho kultového, nemenného dizajnu. Jednoducho  už nestíhal doháňať konkurenciu, ktorá bola modernejšia, efektívnejšia, pohodlnejšia, rýchlejšia a bezpečnejšia.

Po odchode klasického Beetlu došlo k dlhej prestávke. Pôvodne ho mal nahradiť Golf, z ktorého sa medzičasom taktiež stalo kultové vozidlo. No VW sa v polovici deväťdesiatych rokov znova rozhodol vrátiť k menu Beetle, keď predstavil prvý koncept auta, ktoré vyzeralo ako bublinka, rovnako ako jeho slávny predchodca. A keďže automobilka dostala masívnu pozitívnu spätnú väzbu, v roku 1998 prišla aj produkčná verzia. V tom čase v automobilovom priemysle nostalgia a retro dizajnové šialenstvo: v tej dobe vznikol napríklad aj Chrysler PT Cruiser, Plymouth Prowler, Chevrolet SSR, Ford Thunderbird, Mini Cooper, Ford Mustang novej éry, či dokonca aj modely Chevrolet Camaro a Dodge Challenger. V tejto atmosfére bol New Beetle obrovským úspechom. No stal sa obeťou toho istého problému, ako jeho predchodca. Nikdy sa nezmenil dostatočne výrazne na to, aby dokázal udržať krok s konkurenciou. Veď zmena prišla až po dlhých 12-tich rokoch od uvedenia na trh!

To nás privádza k súčasnej generácii New Beetle, ktorá prišla v roku 2011 ako modelový rok 2012. Nový chrobák bol kompletne prepracovaný, vyznačuje sa agresívnejším štýlom, ako aj novými motormi, dokonca aj výkonným motorom s výkonom 200 koní vo verzii GTI. No píše sa rok 2018, a to znamená koniec generačného cyklu modelu. Pri tejto príležitosti si Volkswagen pre Beetle prichystal Final Edition pre modelový rok 2019, no tá bude k dispozícii len v zámorí.

Unikátnosť finálnej verzie Beetle spočíva vo svetlejšom interiéri a exteriéri. Na prvý pohľad ale zaujmú 18-palcové retro kolesá, ktoré sú v našich končinách známe z špeciálnej edície aktuálnej generácie Multivanu. Interiéru zasa dominujú lesklé plochy a dvojfarebný exkluzívny interiér vo farbách Stonewashed Blue a Safari Uni. Tieto farby nie sú vybraté náhodne. Odkazujú na posledný vzduchom chladený (klasický) chrobák VW Beetle Ultima Edition 2003.

To je ale bohužiaľ všetko. Mechanická stagnácia odráža rozhodnutie Volkswagenu prestať investovať do vývoja chrobáka, ktorý pod kapotou ukrýval napríklad aj zaujímavý 2,0-litrový preplňovaný motor s výkonom rovných 200 koní. Finálna edícia, dostupná len v zámorí, má len jednu možnosť pohonu. Je to síce tiež prepĺňaný dvojliter, no s výkonom 174 koňských síl v spojení s konvenčným šesťstupňovým automatom.

Ďalšou veľkou prekážkou, s ktorou sa Beetle musí vyrovnať, sú moderní kupujúci, a to je skutočný zabijak pre old-school auto v tvare bubliny. Retro dizajn už totiž nepredáva tak, ako tomu bolo na začiatku tisícročia. Ďalším problémom je aj dvojdverová karoséria. AJ tá už pomaly z trhu vymizla.

Golf a Passat budú minulosťou. Volkswagen chce od základov zmeniť názvy modelov

Je to absolútny koniec cesty pre Beetle? Nuž, táto otázka ostáva otvorená, hoci Volkswagen by nový Beetle mohol ponúkať ako elektromobil po vzore elektrických konceptov známych pod označením I.D. No to je nateraz len špekulácia. Neexistujú totiž žiadne informácie, ktoré by nasvedčovali návratu slávneho chrobáka.

Zdroje: autoblogstartstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokAudi Q4 bude menšia a sexy alternatíva Q8
Nasledujúci článokTank zo Štuttgartu: Mercedes triedy X s pásmi namiesto kolies