startstop

VW má na krku ďalší veľký škandál

Golf a Passat budú minulosťou. Volkswagen chce od základov zmeniť názvy modelov

Už je tomu niekoľko rokov, čo sa prevalil obrovský škandál koncernu VW, ktorý sa týkal ovplyvňovania emisií škodlivým softvérom. Prešľap nemeckej automobilky inak nazývaný aj Dieselgate sčasti napomohol pomalému odchodu dieslu do úzadia. Možno by sa mohlo zdať, že Volkswagen je už poslušný ako baránok, no pravdepodobne tomu tak nie je.

Len pred pár dňami sa na internete začali objavovať informácie, ktoré opäť dokazujú nekalé praktiky VW. Ten mal podľa indícií viacerých zdrojov klamať úrady v Európe a v Amerike tým, že svojim zákazníkom predával prototypy. Začiatok takéhoto predaja mal byť pritom už v roku 2006 s tým, že o ňom vtedajší šéf automobilky a súčasný šéf koncernu Herbert Diess mal vedieť. Na trh sa tak podľa všetkého dostalo až 17 tisíc áut, ktoré mali byť zošrotované.

Recyklácii mali podliehať z toho hľadiska, že automobilka má zo zákona zakázaný predaj prototypových či predprodukčných vozidiel finálnemu zákazníkovi. Na trh sa tak dostali prevažne automobily, ktoré boli určené na testovanie a boli vyrobené v predprodukčnej várke. Dôvod prečo je škandál možno podobných rozmerov ako tomu bolo pri Dieselgate je ten, že takto vyrobené automobily nepodliehajú homologizácii a tým pádom na klasické cesty nemôžu vyjsť inak ako s testovacími značkami. VW sa ale podarilo získať homologizáciu tým, že do automobilov nahrali plnú verziu softvéru, ktorá sa nachádza v normálne vyrábaných kusoch. 

Samotný problém sa v tomto prípade má týkať výhradne automobilky Volkswagen. Jej dcérske spoločnosti ako Audi, Porsche, Škoda či Seat do podvodu nemajú byť zapojené. O probléme, ktorý sa týkal predaja prototypov mal vtedajší šéf VW okamžite informovať patričné úrady. Nakoľko tak neučinil, automobilka predala až 17 tisíc vozidiel, ktoré pravdepodobne nedostali homologizáciu riadnym spôsobom. Od roku 2006, kedy sa celý predaj začal VW zvolal do servisov už viac ako 6700 kusov predprodukčných a prototypových vozidiel. Čo sa stalo so zvyškom je zatiaľ otázne. Každopádne podobný problém nevrhá dobré svetlo na už tak dosť očiernený koncern. Ako sa celý problém vyrieši je zatiaľ nejasné. Na informáciu upozornil Handelsblatt.

Exit mobile version