Spolupráca v automobilovom svete nie je ničím výnimočným. No ak sa spolu spoja dve na pohľad vysoko konkurujúce automobilky, tak je to prinajmenšom zaujímavé. Najnovšie sa spája BMW a Mercedes.

Keďže automobilový priemysel čoraz viac presadzuje myšlienku “kolektívneho vlastníctva” automobilov, dvaja z najväčších automobilových výrobcov v Nemecku sa dohodli na zlúčení svojich služieb digitálnej mobility do jedného spoločného podniku. Nemecké automobilové koncerny BMW a Mercedes sa dohodli, že spoja svoje sily v oblasti digitálnej mobility. Výsledkom je spoločný joint-venture podnik s 50-percentnou majetkovou účasťou obidvoch strán so sídlom v hlavnom meste Nemecka.

O čo vlastne ide? Tieto služby umožnia používateľom vyzdvihnúť si taxi (ktoré bude ovládať buď ľudský vodič, alebo budú autonómne), rezervovať vozidlo zo spoločnej flotily, platiť za parkovanie, nájsť elektrickú nabíjaciu stanicu alebo čerpaciu stanicu a ďalšie veci, ktoré súvisia s mobilitou budúcnosti. Ešte ale nie je jasné, ako sa bude nová spoločnosť nazývať, no koncerny zverejnili informáciu, že cieľom spoločného podniku bude ponúkať pre svojich používateľov jedinú aplikáciu, prostredníctvom ktorej budú môcť ovládať všetky vyššie zmienené činnosti. Dotknuté budú s najväčšou pravdepodobnosťou všetky automobilky, ktoré patria do oboch koncernov, a teda BMW, Mini, Rolls-Royce, ale aj Mercedes-Benz, Mercedes-AMG, Smart či Maybach.

Okrem toho má aplikácia pôsobiť aj ako akási digitálna peňaženka. Ukladanie informácií o platbách používateľov do zabezpečenej peňaženky umožní do aplikácie pridať aj ďalšie služby, ako napríklad automatické platby za palivo či jedlo. Obidvaja giganti sú taktiež pripravení spojiť svoje úsilie v oblasti autonómnych taxi služieb. Koncern Daimler, ktorý vlastní Mercedes a Smart, už v budúcom roku uvedie do prevádzky vlastnú testovaciu prevádzku v Kalifornii. Nie je ale jasné, či do toho bude zapojené aj BMW, alebo ide výhradne o vec Daimleru.

Podľa finančného portálu Bloomberg sa obe spoločnosti plánujú zblížiť ešte viac. Údajne padol aj návrh na zdieľanie niektorých výrobných komponentov. To by obom stranám umožnilo znížiť výrobné náklady. Konkrétne by malo ísť o technológiu batérií, autonómnej jazdy, či dokonca celé platformy, no podľa dostupných informácií taká dohoda zatiaľ uzavretá nebola.

Zdroje:  Motor Authority | Carthrottlestartstop.sk