V budúcom roku príde na trh Mercedes CLA. Už teraz vieme, že príde aj vo verzii CLA 35 AMG. 

V roku 2019 príde Mercedes s celým radom noviniek. Jednou z nich je aj druhá generácia triedy CLA, čo je v podstate športovejšie strihnutý sedan odvodený od triedy A. Oficiálna premiéra by sa mala konať na veľtrhu CES (8. až 11. januára 2019) v Las Vegas. Nový kompaktný sedan by mala získať o čosi krajší zadok ako jeho predchodca. Prvý teaser ukazuje jasnú podobnosť so sedanom triedy A-Class. Lovci prototypov nemeckého magazínu AUTO BILD nedávno zachytili aj zamaskovanú verziu s prívlastkom 35 AMG. Máme sa teda na čo tešiť.

Rozlíšiť štvordverové kupe od zvyšku kompaktnej rodiny by malo byť znova o čosi jednoduchšie: dizajn prednej a zadnej časti by nemal byť úplne rovnaký ako v prípade triedy A sedan. Avšak samozrejme nemôžeme čakať úplne iné auto, koniec koncov CLA z triedy A sedan vychádza a v záujme znižovania výrobných nákladov s ňou bude určite zdieľať niekoľko komponentov. Nová generácia by mala vďaka novej zadnej náprave poskytnúť viac priestoru pre pasažierov na zadných sedačkách. Okrem toho by nemala mať takú strmú líniu strechy ako predchodca. Nová platforma tiež sľubuje nižšiu hmotnosť a väčšiu variabilitu, tuhšiu karosériu a v neposlednom rade aj pokrok v digitalizácii a spotrebe.

V prípade interiéru sa veľa zmien neočakáva. Palubnej doske bude podobne ako v triede triedy A dominovať virtuálny kokpit so širokouhlou obrazovkou a volant s touchpadmi. V triede CLA by ale analógové budíky nemali byť vôbec, už základná verzia by mala dostať úplne digitálny kokpit. Líšiť sa bude iba veľkosti displeja v závislosti od výbavy: k dispozícii budú dve 7-palcové obrazovky, za príplatok potom jedna sedem- a druhá 10,25-palcová obrazovka, respektíve dva 10,25-palcové displeje. Samozrejmosťou potom je aj implementácia systému MBUX. Nový informačný systém mal premiéru práve v triede A. Zvyšok interiéru sa bude niesť v znamení novej triedy A: ide napríklad o výduchy klimatizácie dizajnované v štýle turbín, chrómové lišty či konfigurácie sedadiel.

Motory budú totožné s tými, ktoré Mercedes ponúka v sesterskej triede A. Spočiatku teda budú v ponuke dva benzínové a jeden naftový motor. Benzínový motor M282 má objem 1,33 litra a v najvýkonnejšej verzii produkuje 163 kW (222 k) a krútiaci moment 250 Nm. Spojený je so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou, respektíve šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom všetkých kolies. Motor je vybavený systémom deaktivácie valcov, čo by malo pomôcť znížiť spotrebu. Motor bol vyvinuté v spolupráci s francúzskym Renaultom a majú filter pevných častíc.

Zdroj: AutoBildstartstop.sk