startstop

Volvo vás bude počas jazdy sledovať kamerami vo vnútri vozidla!

Švédska automobilka Volvo tento rok uvedie do prevádzky svoj príplatkový bezpečnostný systém. Bude sa skladať z dvoch kamier, ktoré budú zachytávať vodičove správanie a zdravotný stav.

Automobilka garantuje lepšie prepojenie so sieťou jednotlivých asistenčných systémov, no nastávajú tu aj obavy z kybernetického sveta. Vy tento trend nasledovať nemusíte, no určite vo svojom máte aspoň jedného človeka, ktorý je z toho fascinovaný. Nie náhodou to sú väčšinou ľudia znalí v IT obore. Reč je o zakrývaní objektívov notebookov a telefónov. Tie bývajú akýmsi štandardom do sveta kybernetiky a prelomiť ich na diaľku rozhodne nie je tým najťažším sústom pre pirátov v digitálnom svete.

Podobný trend už začal zasahovať aj do automobilového priemyslu. Kamerové systémy už v dnešnej dobe nie sú výnimkou pri spotrebnom materiály, no môžete ich osadiť hneď niekoľko okolo seba. Pomáhajú pri parkovaní, pri pohybe na spevnenej, či nespevnenej vozovke. Tesla, či Citroën dokážu simulovať priebeh nehody, či iné rizikové situácie. Volvo to však povýšilo na inú úroveň a svoje kamery namierili priamo do vnútra vozidla – na vodiča.

Doteraz bola bdelosť vodiča vnímaná skôr cez uchytenie volantu, ktoré bolo vnímané cez infračervené žiarenie. Podľa britského motoristického magazínu CAR to švédi posunuli o triedu vyššie a chcú do svojich modelov vyrobených v roku 2019 montovať príplatkovú výbavu pozostávajúcu z technologicky najvyspelejším softwarom.

Jedna kamera (podľa fotografii) bude uložená v ľavom hornom rohu čelného skla a druhá sa bude nachádzať na A-čkovom stĺpiku. Systém stále prechádza fázou vývoja, preto aj samotná automobilka bližšie informácie o novinke moc nedáva do sveta. Podľa Atifa Rafiqa, ktorý je šéfom vývoja automobilky by kamery mali vedieť odhadnúť zdravotný stav človeka a presnejšie zvládnu sledovať, kam práve vodič pozerá, či sa venuje šoférovaniu na 100%.

„Kamery môžu byť taktiež využité k rozpoznávaniu tvárí. Nasadnete dnu a auto bude automaticky vedieť, kto šoféruje. Podľa toho sa kompletne nastaví,“ povedal pre CAR Magazine Atifa Rafiq.

 

Exit mobile version