Vďaka vesmírnym doplnkom je osmičkové BMW opäť raz bližšie k dokonalosti a pôsobí väčším sexappealom, než doteraz. Pri niektorých doplnkoch pomohla aj najnovšia technológia 3D tlače

Individualizačný program sa evidentne blíži k dokonalosti, nakoľko sa zväčša jedná o exkluzivitu a prestíž každej jednej prémiovej značky. BMW Individual už funguje cez 25 rokov neďaleko Mníchova, v mestečku Garching a každý jeden špecifický prvok vyrábajú na mieru pre zákazníka. Je jedno, či chcú svetlé alebo matné farby či odlišné povrchy týchto prvkov. Z času na čas si však doprajú aj oni únik fantázie a pripravia tak unikátnu verziu bežného vozidla.

BMW radu 8 sa na trhu nachádza iba zopár týždňov, no konkrétny exemplár dostal špeciálny perličkový kúpeľ priamo v Garchingu. Vznikla totiž edícia Night Sky pre model M850i xDrive. Názov pritom nie je len tak. Bavori si premiéru vozidla naplánovali na noc z 3. na 4.januára, kedy Zem na krátko preťala dráhu asteroidov 2003 EH.

Behom tejto fázy úlomky asteroidov vstúpili do atmosférického obalu Zeme a následne zhoreli. V niektorých prípadoch sa však úlomky mohli dostať až za ochranný štít planéty a dopadnúť tak na zemský povrch v podobe meteoritov. Niektoré z podobných mimozemských fragmentov sa nachádzajú v interiéri osmičkovej rady.

Meteorické kamene zdobia kompletné obloženie stredovej konzoly, tlačidlo start/stop, volič osemstupňovej prevodovky a celý dotykový ovládač infotainmentu. Vesmírnym materiálom sú vykladané aj prahové lišty, ktoré zdobia svetelné logo mníchovskej automobilky.

Vesmírnymi prvkami boli inšpirované aj exteriérové časti. Hlavne kryty bočných lapačov vzduchu a spätné zrkadlá. Odvodené sú od štruktúr, ktoré sa prevažne v prirodzenom stave nachádzajú iba pri mimozemských objektoch. Príkladom je Widmanstättenov vzor, ktorý býva dosť často viditeľný v útrobách meteoritov. Priamo určená geometrická štruktúra s rovnými líniami pôsobí dojmom ako ľadové kryštály. Tieto prvky však boli kompletne vytvorené na 3D tlačiarni.

3D tlač okrem iného pomohla aj pri výrobe brzdových kotúčov, ktoré sú vyvinuté v spolupráci s divíziou M a môžu sa tak pýšiť o 30% menšou hmotnosťou. Aj na nich je viditeľný bionický dizajn a naviac zlepšujú dynamiku a komfort vozidla.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJbmwblog.com
Predchádzajúci článokLamborghini Huracán EVO, ostrejší dizajn a vyšší výkon
Nasledujúci článokByton M-Byte predstavuje finálnu verziu dychberúceho interiéru