Dovolím si tvrdiť, že recenzie od od britského kanálu carwow patria k jedným z najlepších na Youtube. Nedávno si Matt Watson posvietil na tretiu generáciu Volkswagenu Touareg, ktorá bola predstavená minulý rok.

Názor, že dostanete to, za čo zaplatíte, je zaužívaný už dlhé roky a určite má rozumné odôvodnenie. Volkswagen Touareg je tažké zaradiť medzi „lacné“ alebo „drahé“ autá. Ak sa na vec pozrieme z hľadiska cenovej relácie vozidiel, ktoré ponúka Volkswagen, ide o najdrahšie auto v ponuke. Pokiaľ ho však porovnáme s jeho konkurentmi v triede, jeho cena je omnoho priateľnejšia.

Pre tých, ktorí si myslia že Touareg je vlastne Bentley Bentayga za tretinu ceny len preto, že je postavený na rovnakej platforme – sklamem vás. V tejto videorecenzii bola mierená ostrá kritika hlavne na jeho interiér, konkrétne na použitie lacných plastov na miestach, ako bočné časti stredového panelu a dolné časti dverových panelov.

Prvá vec, ktorú si všimne každý šofér akonáhle nasadne do auta a ktorá pomáha vytvoriť prvý dojem, je volant. Nad týmto sa pri výrobe Touaregu veľmi nezamýšľali – osadili sem lacný volant z Golfu. Naopak, veľkým plusovým bodom je infotainment, ktorý je spracovaný lepšie ako v ktoromkoľkek vozidle od Volkswagenu doteraz. Čo sa týka miesta na zadných sedadlách a batožinového priestoru, Touareg je veľmi praktické auto. No za Ingolstadtským bratancom Q7 stále trochu zaostáva.

Ďalším problémom je prevodovka. Ide o 8-stupňový automat ZF, ktorý sa používa aj v iných SUV. Dôvod, prečo sa nespráva vo všetkých autách rovnako, je ten, že každá automobilka si ho musí sama naprogramovať. V Touaregu je pomalá, a to aj v športovom režime. Ak idete po okreske a otáčky motora sa držia okolo hodnoty 1500, trvá jej asi dve sekundy, kým si uvedmí, že ste stlačili plynový pedál na podlahu a chcete, aby auto zabralo, lebo idete predbiehať.

Nie všetko na Touaregu je zlé. Skvelý je napríklad vzduchový podvozok, ktorý okrem toho, že tlmí nerovnosti na vozovke „na jednotku“, dokáže znížiť auto o 4 centimetre pre jednoduchšie nakladanie vecí do kufra. Praktici určite ocenia asistenta cúvania s vlečkou. Aj keď, povedzme si na rovinu, veľa majiteľov tohto auta ho asi nebude využívať tak často.

Zdroje: Autoevolution startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 1 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokAko by vyzerala nová Toyota Supra, ak by ju „nakreslili“ podľa jej predchodcov?
Nasledujúci článokJemne modernizované Audi TT RS prináša svieži vietor do plachiet