Volkswagen konečne odhalil facelift jedného z najdôležitejších modelov svojho portfólia. Facelift Volkswagenu Passat sa ale nesie v znamení veľmi malej evolúcie…

Passat čoskoro zažije obrovský míľnik: značka predpokladá, že na jar prekoná hranicu 30 miliónov vyrobených kusov. Z toho vyplýva, že Passat je celosvetovo najúspešnejším modelom strednej triedy. A keďže súčasná generácia je na trhu už nejaký ten piatok, nastal čas na facelift. No úprimne, zmenilo sa vôbec niečo? 🙂

Zmeny sa odohrali najmä v technike. Svetovú premiéru má v modernizovanom Passate systém „Travel Assist“. Ako prvý Volkswagen bude môcť nový Passat ako limuzína a kombi Variant s novým systémom IQ.DRIVE jazdiť čiastočne automatizovane v širokom rozsahu rýchlosti (od 0 do 210 km/h). Okrem toho je nový Passat ako prvý model značky vybavený aj kapacitným volantom. Tento volant registruje dotyk vodiča a tvorí interaktívne rozhranie k systémom ako „Travel Assist“. Ďalšou novinkou je asistenčný systém „Emergency Steering Assist“, ktorý zásahom prostredníctvom bŕzd zvyšuje stabilitu pri vyhýbacích manévroch. Noc na deň premieňajú nové, interaktívne adaptívne reflektory „IQ.LIGHT – LED-Matrix“ – inovatívna osvetľovacia technológia, doteraz vyhradená pre vlajkovú loď Touareg.

S novým modelom Passat sa dostáva do výroby tretia generácia modulárnej stavebnice infotainmentu (MIB3). „App Connect“ – rozhranie na integráciu aplikácií smartfónu – po prvý raz u značky Volkswagen umožňuje integráciu smartfónu iPhone bez kábla cez „Apple CarPlay“. Navyše toho môže byť Passat s MIB3 na želanie permanentne online, pretože nové systémy infotainmentu sú sériovo vybavené integrovanou SIM-kartou. Okrem služieb pre navigáciu s informáciami v reálnom čase nová technológia umožňuje streaming hudby, príjem internetového rádia, hlasové ovládanie prirodzenou rečou (s online podporou), neobmedzené využívanie internetových služieb „Volkswagen We“, ako aj preberanie nastavení vozidla z cloudu. Smartfón sa bude dať používať ako „Mobile Key“ na odomykanie a štartovanie vozidla.

Modulárna stavebnica infotainmentu MIB3 tvorí digitálne zosieťovanú jednotku s novým digitálnym združeným prístrojom „Digital Cockpit“. Oproti predchádzajúcemu systému bol digitálny prístroj ďalej zdokonalený. Grafiky sú na nových displejoch s väčším kontrastom jasné a kvalitné. Spektrum funkcií bolo povýšené na novú úroveň. Pomocou tlačidla na novom multifunkčnom volante sa dajú prepínať tri rozličné konfigurácie displeja.

Dokonalejšie motory aj s TDI Evo

Zdokonalené boli aj pohonné jednotky. Napríklad plug-in hybridný Passat GTE má vďaka trakčnej batérii so zväčšenou kapacitou na 13,0 kWh výrazne predĺžený elektrický dojazd. Ten je teraz na úrovni približne 55 km podľa novej metodiky WLTP, čo zodpovedá cca 70 km podľa starej metodiky NEDC. Súčasne nový Passat GTE svojou kombináciou elektromotora a efektívneho prepĺňaného benzínového motora 1,4 TSI so systémovým výkonom 160 kW (218 k) poskytuje komfort vozidla na dlhé jazdy. Nový Passat GTE už dnes spĺňa emisné limity normy Euro 6d-TEMP, ktorá začne byť záväzná pre nové automobily od roku 2021. Všetky benzínové aj naftové motory už spĺňajú túto emisnú normu a sú štandardne vybavené filtrom tuhých častíc.

Novinkou v ponuke motorov je turbodiesel 2,0 TDI Evo s výkonom 110 kW (150 k), ktorý má o 10 g/km nižšie emisie CO2 ako rovnako výkonný predchodca. Okrem neho je k dispozícii aj naftový motor 1,6 TDI s výkonom 88 kW (120 k) a dva ďalšie 2,0 TDI s výkonmi 140 a 176 kW (190 a 240 k). Všetky motory TDI sú vybavené katalyzátorom SCR. Na výber sú aj tri benzínové motory – 1,5 TSI so 110 kW (150 k) a 2,0 TSI s výkonmi 140 a 200 kW (190 a 272 k).

Súčasťou modernizovaného modelového radu Passat naďalej zostáva aj kombi Alltrack (ktoré ponúka zvýšenú svetlú výšku na 172 mm). Passat Alltrack je na výber s najvýkonnejším benzínovým motorom 2,0 TSI alebo dvoma naftovými motormi 2,0 TDI s výkonom 140 a 176 kW (190 a 240 k) – vždy so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG a pohonom všetkých kolies 4MOTION.

Zdroj: Volkswagen startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokŠkoda Kamiq oficiálne ukázala svoj interiér!
Nasledujúci článokRange Rover Velar SVA dostal V8 a ohromnú porciu výkonu