Najpredávanejšie auto na domácom ruskom trhu automobilka nenecháva chladnúť a tak prichádza zo športovo ladeným modelom Vesta. Zožne úspech ako jeho predchodcovia?

Rusko je veľmi svojská krajina. Tak, ako to platí o jeho obyvateľoch, tak to platí aj o vozidlách, ktoré opúšťajú túto demokratickú republiku. Po správnosti, na domácej pôde najväčší úspech zožína Lada, ale nevidím dôvod, prečo by nemala byť obľúbená aj v iných zákutiach Európy. Športová verzia Lady Vesta sa objavila vo forme konceptu už v roku 2016. Aktuálne však prichádza pokoriť ruský a aj európsky trh s cenovkou 1 009 900 rubľov, čo je v prepočte viac ako 13 000 eur. Základný sedan bez športového motora začína na hodnote 10 990 eur, takže sa nezdá, že by si nová VAZ-ka pýtala za seba megalomanské peniaze. Čo sa v cene skrýva oproti základnému modelu?

Silnejší motor v podobe 1,8-litrovej atmosféry s výkonom 107 kW, čo je asi 145 koní. Aj keď sa to nezdá ako skvostné číslo, v histórii značky Lada je to naozaj veľa. Agregát bude ovládať 5-stupňová manuálna prevodovka a rýchlenie z 0-100 km/h sa odhaduje na 9,6 sekundy. Je ale atmosféra to „pravé ořechové“?

Prekvapivé dizajnové detaily

Nová Vesta by mala prilákať zákazníkov hlavne dizajnom. Podvozok je znížený o 31 milimetrov, čo je slušný základ pre udržanie v zákrutách, tak aj leštenku na zrazy. Upravené nárazníky, na čierno lakované spätné zrkadlá, 17 palcové kolesá s nízkoprofilovými pneumatikami – ono sa to naozaj deje!

Hlavným ťahačom zadku auta je difúzor s integrovanými koncovkami výfuku. Falšovaniu sa však konštruktéri nevyhli, a tak na prvý pohľad chladiace otvory slúžia ako kryty parkovacích senzorov. A čo by to bolo za športiak bez spojleru, ktorý má navyše integrované diodové brzdové svetlo.

Ak sa bavíme o výkonnom aute s väčším motorom, automaticky sa môžeme baviť o väčších predných brzdách. A čo zadná náprava? Nie nie, už tam nie sú bubnovky, ale tiež plnohodnotné kotúče. Možnosť úplného vypnutia ESP je tiež obrovským plusom.

Pozrime sa ešte na to, čo nájde vodič v kabíne. V podstate sa bavíme o vrcholovej výbave klasickej Vesty. Bez príplatkov. Posádku poteší klimatizácia, vyhrievané predné sedačky, alcantara, šoféra zas multifunkčný volant, tempomat či dažďový a svetelný senzor.

Upozorňujem, že najideálnejšie bude, ak si zákazník doplatí 500 eur a dostane Multimedia paket, ktorý už obsahuje aj navigáciu, vyhrievané čelné sklo aj parkovaciu kameru. Jednoducho veci, ktoré dnešný človek ocení vždy a neoplatí sa na nich šetriť. Tak čo, chceli by ste takúto Ladu?

Zdroje: auto.cz | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokM5 E39 či 911 996: Je to neuveriteľné, ale tieto autá majú už vyše 20 rokov!
Nasledujúci článokMuž si doma vyrobil repliku Ferrari F40. Výsledok stojí za pozretie!