startstop

Športovo zostavená nová Lada Vesta? Prečo nie!

Športovo zostavená nová Lada Vesta? Prečo nie!

Najpredávanejšie auto na domácom ruskom trhu automobilka nenecháva chladnúť a tak prichádza zo športovo ladeným modelom Vesta. Zožne úspech ako jeho predchodcovia?

Rusko je veľmi svojská krajina. Tak, ako to platí o jeho obyvateľoch, tak to platí aj o vozidlách, ktoré opúšťajú túto demokratickú republiku. Po správnosti, na domácej pôde najväčší úspech zožína Lada, ale nevidím dôvod, prečo by nemala byť obľúbená aj v iných zákutiach Európy. Športová verzia Lady Vesta sa objavila vo forme konceptu už v roku 2016. Aktuálne však prichádza pokoriť ruský a aj európsky trh s cenovkou 1 009 900 rubľov, čo je v prepočte viac ako 13 000 eur. Základný sedan bez športového motora začína na hodnote 10 990 eur, takže sa nezdá, že by si nová VAZ-ka pýtala za seba megalomanské peniaze. Čo sa v cene skrýva oproti základnému modelu?

Silnejší motor v podobe 1,8-litrovej atmosféry s výkonom 107 kW, čo je asi 145 koní. Aj keď sa to nezdá ako skvostné číslo, v histórii značky Lada je to naozaj veľa. Agregát bude ovládať 5-stupňová manuálna prevodovka a rýchlenie z 0-100 km/h sa odhaduje na 9,6 sekundy. Je ale atmosféra to „pravé ořechové“?

Prekvapivé dizajnové detaily

Nová Vesta by mala prilákať zákazníkov hlavne dizajnom. Podvozok je znížený o 31 milimetrov, čo je slušný základ pre udržanie v zákrutách, tak aj leštenku na zrazy. Upravené nárazníky, na čierno lakované spätné zrkadlá, 17 palcové kolesá s nízkoprofilovými pneumatikami – ono sa to naozaj deje!

Hlavným ťahačom zadku auta je difúzor s integrovanými koncovkami výfuku. Falšovaniu sa však konštruktéri nevyhli, a tak na prvý pohľad chladiace otvory slúžia ako kryty parkovacích senzorov. A čo by to bolo za športiak bez spojleru, ktorý má navyše integrované diodové brzdové svetlo.

Ak sa bavíme o výkonnom aute s väčším motorom, automaticky sa môžeme baviť o väčších predných brzdách. A čo zadná náprava? Nie nie, už tam nie sú bubnovky, ale tiež plnohodnotné kotúče. Možnosť úplného vypnutia ESP je tiež obrovským plusom.

Pozrime sa ešte na to, čo nájde vodič v kabíne. V podstate sa bavíme o vrcholovej výbave klasickej Vesty. Bez príplatkov. Posádku poteší klimatizácia, vyhrievané predné sedačky, alcantara, šoféra zas multifunkčný volant, tempomat či dažďový a svetelný senzor.

Upozorňujem, že najideálnejšie bude, ak si zákazník doplatí 500 eur a dostane Multimedia paket, ktorý už obsahuje aj navigáciu, vyhrievané čelné sklo aj parkovaciu kameru. Jednoducho veci, ktoré dnešný človek ocení vždy a neoplatí sa na nich šetriť. Tak čo, chceli by ste takúto Ladu?

Zdroje: auto.cz | startstop.sk

Exit mobile version