startstop

Smútite za klasickým Defenderom? Vrátiť sa má pod značkou Grenadier.

Napriek tomu, že sú klasické autá v móde, automobilky posielajú svoje ikony do dôchodku. S odchodom jednej, klasického Defenderu, sa nechcel zmieriť britský miliardár Jim Ratcliff. A prišiel s grandióznym plánom.

Bohatý Brit má s ikonou veľké plány. Pôvodne sa so svojou firmou Ineos snažil prevziať výrobu pôvodného modelu, čo sa mu, žiaľ, nepodarilo. Neúspech ho však neodradil, a tak sa pustil do projektu takpovediac od nuly. Jeho auto ponesie meno Ineos Grenadier. Kde sa toto meno vzalo? Možno neuveríte, no je to meno krčmy, v ktorej Ratcliff podpísal zmluvu o spolupráci so spoločnosťou  MBtech (Grenadier pub sa nachádza v londýnskej štvrti Belgravia). Následne vyzval svojich fanúšikov, aby pre znovuzrodenú legendu vybrali meno. A tí, s povestným britským humorom vybrali meno krčmy, v ktorej sa plány o znovuzrodení legendy rodili. Aké Britské.

Moderná technika

Informácie však naznačujú, že s pôvodným modelom bude mať novinka spoločný asi iba dizajn a možno koncepciu podvozka. Na vývoj auta si totiž najal konštrukčnú firmu MBtech, ktorá sídli v Stuttgarte. Už dnes vieme povedať, že zachovaný zostane oceľový rám, karoséria bude vyrobená z hliníka, o dodávku motorov sa má postarať BMW. O pohone sa však vedenie firmy vyjadruje zatiaľ skôr opatrne. Niekde teda nie je napísané, že si novinka z legendy požičia iba dizajn, no technika bude súčasná. A nemyslíme tým len moderné asistenčné systémy a luxusnú výbavu. Pokojne sa môže stať, že bude Grenadier k dispozícii aj ako elektromobil. Túto špekuláciu podporuje fakt, že sa firma MBtech zaoberá vývojom elektrických a elektronických komponentov pre automobilový priemysel. Ako sa miliardár nakoniec rozhodol môžeme dnes iba špekulovať. Každopádne sme radi, že sa s touto automobilovou ikonou budeme na cestách stretávať opäť.

Ratcliff plánuje auto vyrábať doma, a tak investuje do výstavby novej fabriky v meste Bridgend. Vo fabrike by malo nájsť prácu 500 zamestnancov, ktorý majú za rok vyrobiť 15 až 20 tisíc automobilov. Prvé kusy by z výrobných pásov mali zísť už o dva roky.  Čo poviete, je to smelý plán. Keď má však niekto na splnenie sna 600 miliónov libier, nič nie je nemožné.

Exit mobile version