startstop

Nové BMW M5 už klope na dvere!

M5 dorazí už v pondelok!

Dlho očakávaná šiesta generácia supersedanu BMW M5, bude predstavená v pondelok 21. augusta. Niektoré informácie a údaje už z Mníchova dorazili, niektoré nie. Pod prednou kapotou sa bude nachádzať, vidlicový osem valec z objemom 4,4 litra preplňovaný dvoma turbodúchadlami. Podla dostupných informácii, výkon presiahne 600 koní(441Kw), no presný údaj zatiaľ nie je známy, špekuluje sa ,že čas potrebný na zrýchlenie z 0-100 bude okolo 3,5s nechajme sa prekvapiť.

V parametrovom súboji z asi najznámejším nemeckým konkurentom z Affalterbachu, Mercedesom-AMG E 63s 4Matic+  to vyzerá viac ako zaujímavo. Mercedes ponúka 612 koní(450Kw) z 0-100 šprintuje za 3,4 sekundy, 0-200 za 10,9s, 0-300 rovných 33 sekúnd (pre zaujímavosť napr. Ferrari Italia šprintuje 0-300 za 32,4s) preto sme zvedavý ako na výzvu zareagovali v Mníchove. Pre fanúšikov Audi máme smutnejšie správy, nástupca aktuálnej RS6 C7 sa objaví za viac ako rok.

Nová M5 bude osadená  osem stupňovou automatickou prevodovkou. Zmeny a vylepšenia oproti predošlej M5, sa týkajú lepšieho chladiaceho systému, vstrekovačov pracujúcich z vyšším tlakom, nové turbodúchadlá. Zmenami prešiel aj výfukový systém, ktorý bude ľahší. A dúfame ,že ponúkne zvukovú kulisu adekvátnu BMW M divízie. No asi najdôležitejšia najdiskutovanejšia a zrejme aj najkontroverznejšia zmena príde v podobe pohonu, bude sa totižto prvý krát jednať o štvorkolku. No zároveň, nepôjde o klasický xdrive. Niečo podobné ako spomínané AMG E 63s 4matic+. Ide o pohon oboch náprav kde si šofér vie zvoliť rôzne rozdelenie výkonu medzi nápravy.

Novinka sa bude označovať M xdrive ide teda o upravený xdrive pre potreby novej M5. Systém bude ponúkať viacero režimov(4WD, 4WD sport, 2WD) v prípade prvého pôjde o maximálnu trakciu, druhý by mal toho dovoliť podstatne viac pri jazde na limite, no a posledný by mal z M5 vykúzliť mašinu na driftovanie. A to tak ,že na zadnú nápravu pošle 100% výkonu.

Exit mobile version