startstop

Mustang zo zásuvky – elektrický superšport Fordu vyvoláva kontroverzné reakcie

Mustang Lithium zatiaľ zostane len konceptom, určeným na testovanie technológií.

Koncept Mustang s prívlastkom Lithium sa pred pár dňami predstavil na veľtrhu SEMA v Las Vegas, okrem iného zaujal aj priehľadnou prednou kapotou.

Mustang Lithium má parametre, ktoré musia nadchnúť  každého priaznivca superšportov. Stačí uviesť dve čísla – maximálny výkon 900 koní a predovšetkým neskutočný maximálny krútiaci moment 1350 Nm.

Zaujme najmä priehľadná predná kapota.

To, čo mnohí puristickí petrolheadi neprijímajú s nadšením, je fakt, že vyššie uvedené čísla necharakterizujú nejaký nový silný osemvalec s dunivým zvukom, ale decentný elektromotor, ktorý je súčasťou konceptu Mustang Lithium.

Aj keď treba povedať, že vo Forde mysleli aj na to, že jazdu v takomto aute si chce jeho majiteľ užiť a vybavili ho jedným prvkom, ktorý v elektrickom aute naozaj prekvapuje – 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, nechýba ani samosvor Super 8.8 Torsen. Ten má pomôcť energiu preniesť priamo na ultraľahké kolesá Forgeline, na ktorých sú obuté pneumatiky Michelin Pilot Sport 4S.

Pokiaľ ide o ďalšie parametre, tak tento koncept, predstavený pred pár dňami na veľtrhu SEMA v Las Vegas sa môže pochváliť karosériou, ktorá je takmer celá vyrobená z uhlíkových vlákien a zaujme najmä priehľadnou prednou časťou, podvozok je výrazne znížený a neprehliadnuteľné sú aj brzdy, pochádzajúce z modelu Shelby GT350R.

Vodič si môže vybrať medzi štyrmi jazdnými režimami, príznačne nazvanými Valet, Sport, Track and Beast. Zvolený režim možno kontrolovať aj prostredníctvom 10,4-palcovým dotykovým displejom. Celkom by nás zaujímalo, ako toto auto jazdí v režime „Beštia“ (Beast) a ako sa konštruktéri vyrovnali s absenciou ostrého zvuku, ktorý k športovému autu neodmysliteľne patrí. Podrobnosti však zatiaľ nie sú známe.

V interiéri zaujme aj 10,4-palcový vertikálne orientovaný disoplej.

Mustang Lithium je  – a aj zostane – len konceptom. Nie však samoúčelným, ktorý má za úlohu len vylepšiť imidž automobilky, ktorá sa v posledných rokoch potýka s mnohými problémami.

Ford sa totiž  dohodol so spoločnosťou Webasto, ktorá dodala 800-voltovú batériu, jej kapacita nebola zatiaľ zverejnená. Koncept bol vyvinutý s cieľom otestovať nielen samotnú batériu, ale aj teplotný manažment technológií, ktoré vyvinuli vo Webasto.

Exit mobile version