startstop

Spoločnosť Sony predstavila v Las Vegas koncept vlastného elektromobilu

Vision S

Vision S je prvý automobilový koncept Sony.

Na veľtrhu CES patrí Sony každoročne k spoločnostiam, ktoré venujú veľký dôraz a zároveň aj pomerne veľký výstavný priestor vizionárskym projektom. Napriek tomu tento rok mnohých zaskočila, pretože si trúfla do oblasti, v ktorej sa doteraz angažovala len minimálne – predstavila vlastný prototyp elektrického vozidla. Volá sa príznačne Vision S.

Sony Vision S je experimentálne vozidlo, na ktorom chce japonská spoločnosť  testovať najmodernejšieho technológie s cieľom ukázať ich budúci potenciál pri vývoji moderných čiastočne autonómnych a autonómnych elektrických áut. Aj preto do jeho vývoja zapojila ďalšie spoločnosti, napríklad Nvidia, Continental, Bosch, ZF a Qualcomm.

Pokiaľ ide o Sony, tento prototyp obsahuje jej najmodernejšie zobrazovacie a snímacie technológie, proprietárny softvér, riadiace jednotky, využívajúce umelú inteligenciu a pokročilý infotainment, vrátane cloudu a možnosti aktualizácii na diaľku podobne, ako pri Tesle.

Technologicky dokonalý

Aby sme boli konkrétni – v aute je spolu  33 senzorov, vrátane obrazových snímačov CMOS a ToF senzorov,  ktoré slúžia na to, aby auto spoľahlivo detegovalo a rozpoznalo ľudí a predmety ako v kabíne, tak aj vonku.

K vylepšeniam v kabíne patrí napríklad technológia „360 Reality Audio“, ktorá umožňuje vďaka reproduktorom, zabudovaným aj do rôznych častí sedadiel skutočne plnohodnotný 360-stupňový zvukový zážitok.

Predné sedadlá smerujú k panoramatickej obrazovke, v podstate celú palubnú dosku pred vodičom aj spolujazdcom vypĺňajú prispôsobiteľné displeje. Ďalší displej s virtuálnymi ovládacími prvkami je v stredovom tuneli a aby toho nebolo málo, tak na zadnej strane opierok majú displeje aj cestujúci vzadu a auto prirodzene využíva kamery namiesto vonkajších spätných zrkadiel.

Detailné technické informácie zatiaľ nie sú známe, ale po motorickej stránke ide o čiastočne autonómny elektromobil, využívajúci dvojicu elektromotorov s výkonom 200 kW. Vďaka nim dokáže zrýchliť z 0 na 100 km / h pod päť sekúnd a maximálka sa blíži hranici 250 km/h. O veľkosti batérie a dojazde  zatiaľ nie sú známe bližšie informácie.

Test Hyundai Kona Hybrid, jazdí za menej ako päť litrov

Exit mobile version