startstop

BMW a Mercedes urobili niečo nemysliteľné, zakúpili konkurenciu

Podľa úvodnej fotky zrejme viete, o aký model sa jedná. Spoločnosť Free Now, ktorú vlastnia dve najznámejšie nemecké automobilky BMW a Mercedes, sa rozhodla kúpiť 60 automobilov Tesla Model 3.

Spoločnosť Tesla právom získala štatút veliteľa v elektrickom odvetví. Keď sa znovu objavil Tesla Model S v roku 2012, okamžite spôsobil poplach v usadených kruhoch výkonnostných značiek, ako je Audi, BMW, Porsche a Mercedes-Benz.

Uvedenie na trh lacnejšieho modelu Tesla 3, aj napriek jeho ťažkému začiatku, zohralo dôležitú úlohu pri zabezpečení novoobjaveného finančného krytia spoločnosti. A práve preto sa Model 3 stal novým pokusným králikom nemeckých značiek. BMW a Mercedes pod záštitou Free Now kúpili niekoľko desiatok modelov, a to nielen na účely reverzného inžinierstva.

Podľa nemeckého magazínu Handelsblatt sa objednalo 60 kusov automobilov. Free Now má sídlo v Hamburgu a pôsobí v Európe a Latinskej Amerike. Okrem toho prenajíma aj elektrické skútre a prevádzkuje obchod s taxi službami. Ich služby využilo viac ako 39 miliónov cestujúcich pri vyše 300 miliónov ciest. Objednané vozidlá by mali vstúpiť do aktuálnej flotily v Hamburgu už koncom marca.

Prečo sa vlastne rozhodli kúpiť konkurenčný model? Bohužiaľ, v súčasnosti ani jeden výrobca automobilov BMW alebo Mercedes neponúka priameho rivala pre elektrickú Teslu. V blízkej budúcnosti by sa to ale malo zmeniť, pretože na svoj príchod čaká BMW i4 a Mercedes EQA. Kým ale zostanú zahalený rúškom tajomstva vo výrobnej hale, spoločnosť Free Now je nútená kúpiť si konkurenciu.

Nedávno napríklad zase rakúska spoločnosť Obrist Powertrain predsavila koncepčnú Teslu Model 3 “Obrist Mark II”. Rakúšania spravili z jedného z najlepších elektromobilov hybrid. Išlo o vtip? Vozidlo s pridaným spaľovacím motorom pritom dokáže zabezpečiť dojazd 1000 kilometrov, čo je veľmi solídne číslo, ktoré čistá elektrina zatiaľ neponúka.

Jasné, hybridná technológia v Tesle nemá čo hľadať, ale určite ide o jeden z najlepších marketingových ťahov, aké mohla firma spraviť. Malý 2-valcový benzíňáčik s výkonom 40 kW funguje ako generátor elektrickej energie pre batériu. Málokedy sa vidí v aute motor vážiaci iba 95 kilogramov, no nie? Vyznačuje sa tiež mimoriadne tichým chodom a nulovými vibráciami.

Zdroj: TeslaMagazín Carbuzz

Exit mobile version